ثبت نام یکپارچه ورود

سهمیه بنزین نوروز ۱۴۰۳

سهمیه بنزین نوروز ۱۴۰۳ تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1402/12/14


با نزدیک شدن به عید نوروز، شایعاتی درباره افزایش سهمیه بنزین عید می‌شنویم. اخباری هم منتشر شده‌اند که دولت قصد دارد سهمیه کارت سوخت خودروها را به مناسبت عیدنوروز ۱۴۰۳ بیشتر کند.

اقتصادآنلاین در گزارشی از این موضوع خبر داده و نوشته است: گاهی اوقات دولت برای مواجهه با شرایط خاص، سهمیه کارت سوخت خودروها را افزایش می‌دهد. به همین دلیل این روزها با نزدیک شدن به عید نوروز، انتظار می‌رود که سهمیه بنزین عید هم بیشتر شود.

اما آیا این خبر صحت دارد؟

وزیر نفت اخیراً در این باره گفته است: ما همه تلاش‌هایمان را کردیم تا مردم عزیز در تعطیلات عید نوروز مشکلی نداشته باشند. ما برنامه‌ریزی کردیم که تمامی ۴۲۰۰ جایگاه سوخت در سراسر کشور، حتی در روزهایی که مصرف بنزین به ۱۴۳ میلیون لیتر رسید، فعال بمانند. ما همچنین جایگاه‌های سیار را در اختیار بخش خصوصی قرار دادیم. ما هم اکنون ۱۱۴ میلیون لیتر بنزین در روز تولید می‌کنیم که این عدد در شهریور ۱۴۰۰ تنها ۹۶ میلیون لیتر بود.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز از افزایش کارت سوخت آزاد جایگاه‌ها در نوروز ۱۴۰۳ خبر داده است. او گفته است: ما کارت سوخت جایگاه‌ها را در ایام نوروز بیشتر می‌کنیم تا مشکلی پیش نیاید. ما کارت آزاد جایگاه‌ها را بر اساس میزان تردد و فروش آن‌ها به جایگاه‌های توزیع سوخت می‌دهیم.

پس از این توضیحات، مشخص شد که هنوز هیچ مسئولی از اختصاص سهمیه بنزین عید صحبت نکرده است.

میزان شارژ کارت سوخت هرماه

شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده است که سهمیه بنزین ماهیانه مالکان خودرو به این شرح است:

۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای ۱۰۰ لیتر بنزین آزاد سهمیه بنزین آزاد در انتهای هر ماه صفر می‌شود. سهمیه بنزین یارانه‌ای تا ۶ ماه یا معادل ۳۶۰ لیتر ذخیره می‌شود.


مطالب مرتبط
طراحی سایت اختصاصی و قالب‌های آماده 1403/6/19
تغییرات جدید در صدور گواهینامه‌های موتورسیکلت 1403/2/20
مدارک لازم برای تعویض پلاک خودرو در سال ۱۴۰۳ 1403/1/15
از ۱۰ روز دیگر فقط با کارت سوخت شخصی می‌توان بنزین زد 1403/1/15