ثبت نام یکپارچه ورود

رونمایی از خودروی جدید مرسدس بنز

رونمایی از خودروی جدید مرسدس بنز تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1402/12/17


در چند سال اخیر، عرصه سدان‌های اسپرت فوق سریع به دوران جدیدی وارد شده است. تحت فشار مداوم نهادهایی مانند EPA و کمیسیون یورو ۷، خودروسازان به سمت انطباق با قوانین زیست‌محیطی سخت‌گیرانه سوق داده شده‌اند، که اغلب منجر به استفاده از فناوری‌های هیبریدی یا حذف کامل موتورهای احتراق داخلی می‌شود.

در بازار خودروهای پرفورمنس، شاهد افزایش مداوم ارقام قدرت هستیم، و بازوی قدرتمند AMG مرسدس‌بنز همچنان در حال تولید موشک‌های چهار در V۸ بسیار قدرتمند است. با این وجود، برابوس، متخصص تیونینگ مرسدس بنز، معتقد است که یک خودروی سریع می‌تواند هنوز سریع‌تر شود. Rocket ۱۰۰۰، سدان فوق لوکسی است که نخستین بار توسط این شرکت به باشگاه قدرت چهار رقمی معرفی شده است!

برابوس با استفاده از مرسدس AMG GT۶۳ SE Performance به عنوان نقطه شروع، که خود بدون هیچ تغییری، یک خودروی بسیار قدرتمند و سریع است، کار خود را آغاز کرده است. این خودرو دارای یک پیشرانه ۴ لیتری V۸ تویین توربوشارژ است که ۸۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶۹ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت این خودروی پلاگین هیبریدی از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته سکوئنشال AMG Speedshift به چهار چرخ منتقل می‌شود و تنها در حالت دریفت AMG، نیرو به چرخ‌های عقب ارسال می‌گردد.

اکنون، این اعداد و ارقام به میزان قابل توجهی افزایش یافته‌اند! موتور ۴.۰ لیتری V۸ با استفاده از یک میل لنگ مخصوص ساخته شده و حجم آن به ۴.۵ لیتر ارتقا یافته است. کنترل کلی بر عهده ECU PowerXtra B۴۰E-۱۰۰۰ است که توسط برابوس تنظیم شده و قدرت پیشرانه را از ۶۳۹ اسب بخار به ۷۹۶ اسب بخار افزایش داده است. با احتساب ۲۰۴ اسب بخار اضافی از باتری لیتیوم یونی ۶.۱ کیلووات ساعتی و موتور الکتریکی، مجموع خروجی به ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۱۹ نیوتون متر گشتاور می‌رسد. با این حال، برابوس به منظور جلوگیری از آسیب به خودرو، گشتاور را الکترونیکی به ۱۶۲۰ نیوتون متر محدود کرده است.

برابوس راکت ۱۰۰۰ با این مشخصات، قادر است در تنها ۲.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

با توجه به پروژه‌های قبلی برابوس، انتظار می‌رود که از فیبرکربن در سرتاسر خودرو استفاده شود. در قسمت جلویی، بیشتر فضاها مانند سپر و جلوپنجره از فیبرکربن ساخته شده‌اند. راکت ۱۰۰۰ دارای ورودی‌های هوای فیبرکربنی دوگانه در هر دو طرف جلوپنجره است و دو خط عمودی جلوپنجره با نور LED قرمز روشن می‌شوند.

طراحی تهاجمی این خودرو به گلگیرهای بزرگ و گشاد جلو و عقب ادامه می‌یابد و راکت ۱۰۰۰ حالا ۲.۶۳ اینچ از AMG GT۶۳ استاندارد پهن‌تر است. نمای عقب با دیفیوزر و بال فیبرکربنی، وحشی‌گری برابوس را بیش از پیش نمایان می‌سازد. برابوس اعلام کرده که تمامی ارتقاها به افزایش نیروی رو به پایین کمک می‌کنند.

مرسدس بنز AMG GT۶۳ SE Performance هم‌اکنون دارای برخی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های سیستم تعلیق این برند است، از جمله سیستم تعلیق بادی سه محفظه تطبیقی، دمپرهای قابل تنظیم و فرمان پذیری چرخ‌های عقب که حتی با وزن محدود ۲۳۸۰ کیلوگرمی، توانایی پیچیدن بالایی را فراهم می‌کند. برابوس بیشتر سیستم تعلیق را دست نخورده گذاشته و تنها یک ماژول piggyback الکترونیکی را اضافه کرده که می‌تواند ارتفاع سواری را تا حدود ۰.۸ اینچ کاهش دهد.

فضای داخلی مرسدس، که خود به تنهایی بسیار زیبا و دلپذیر است، توسط برابوس به سطحی جدید از لوکس بودن ارتقا یافته است. برابوس فضای داخلی را به عنوان یک “شاهکار کامل” توصیف می‌کند، با این حال، اجزای داخلی عمدتاً از فیبر کربن ساخته شده‌اند. برابوس با افزودن کنسول وسط کربنی، پره‌های فرمان و پدل‌های تعویض دنده، به داشبورد کربنی موجود مرسدس بنز اضافه کرده است.

همه این ارتقاها هزینه‌ای دارند، و قیمت اولیه برابوس راکت ۱۰۰۰ به ۵۳۸ هزار یورو یا ۵۸۴ هزار دلار می‌رسد. برابوس تنها ۲۵ دستگاه از این راکت‌های ۱۰۰۰ اسب بخاری را تولید می‌کند و با اینکه قیمت آن در محدوده یک هایپرکار است، مهارت و توجه به جزئیات در آن غیرقابل انکار است.


مطالب مرتبط
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22
شرایط ثبت نام نقد و اقساط کی ام سی EJ7 توسط کرمان موتور 1403/6/20
آئودی A3 و Q3 مدل 2024؛ هدیه‌ای ویژه از نادین خودرو به جانبازان 1403/6/19