ثبت نام یکپارچه ورود

متوسط زمان صدور کارت سوخت

متوسط زمان صدور کارت سوخت تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1402/12/24


محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت، اعلام کرد که متوسط زمان لازم برای صدور کارت‌های سوخت المثنی و نوشماره ۲۸ روز است. وی افزود که در سال ۱۴۰۲، بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار کارت سوخت المثنی تولید و در اختیار مردم قرار گرفته است.

صادقی در ادامه گفت: “در حال حاضر، حدود ۳۰ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد که تقریباً ۵ میلیون از آن‌ها متعلق به موتورسیکلت‌ها و مابقی به خودروهای عمومی و شخصی است. با توجه به نزدیکی ایام نوروز، ما تلاش کردیم سطح پایداری جایگاه‌های سوخت را افزایش دهیم که اکنون به ۹۵ درصد رسیده است و میزان خرابی نازل‌ها به پنج درصد کاهش یافته است.”

وی تأکید کرد که درخواست‌های کارت سوخت باید در دفاتر پلیس ۱۰+ ثبت شوند و ظرف ۲ یا ۳ روز، اسامی برای تولید کارت سوخت ارسال می‌شوند. کارت‌های سوخت ظرف ۲۸ روز از طریق پست به آدرس‌های مربوطه ارسال خواهند شد.

صادقی در مورد کارت‌های سوختی که در باجه‌های معطله پست مانده‌اند، گفت: “در حال حاضر، بیش از ۲۰۰ هزار کارت سوخت در این باجه‌ها وجود دارد.”

وی همچنین اشاره کرد که در آذرماه امسال، قول داده شده بود که ظرف دو ماه، سامانه ثبت درخواست آنلاین کارت سوخت رونمایی و بهره‌برداری شود. صادقی افزود: “ما نرم‌افزار مربوطه را در زمان مقرر آماده کردیم، اما اجرایی شدن آن نیازمند هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است. در جلسه اخیر، شرکت پژوهش و توسعه ناجی زیرمجموعه پلیس راهور قول داده‌اند که این سامانه حتی به صورت پایلوت، در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ اجرایی شود.”

صادقی در پایان توصیه کرد: “مردم باید در ایام نوروز حتماً از کارت‌های شخصی خود برای سوخت‌گیری استفاده کنند تا از تجمع در جایگاه‌ها و افزایش صف‌های طولانی جلوگیری شود. همچنین، از قرار دادن کارت‌های شخصی در اختیار افراد غیر مجاز خودداری کنند.”


مطالب مرتبط
طراحی سایت اختصاصی و قالب‌های آماده 1403/6/19
تغییرات جدید در صدور گواهینامه‌های موتورسیکلت 1403/2/20
مدارک لازم برای تعویض پلاک خودرو در سال ۱۴۰۳ 1403/1/15
از ۱۰ روز دیگر فقط با کارت سوخت شخصی می‌توان بنزین زد 1403/1/15