ثبت نام یکپارچه ورود

وانت‌های برقی ایسوزو

وانت‌های برقی ایسوزو تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/1/5


ایسوزو موتورز، خودروساز ژاپنی، تصمیم گرفته است تا تایلند را به عنوان مرکز تولید نسخه الکتریکی وانت D-MAX خود قرار دهد و برنامه‌ریزی کرده است تا صادرات این محصول را در سال آینده آغاز کند. چای واچارونکه، سخنگوی دولت تایلند، اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ مبلغ یک تریلیون ین (معادل ۶.۶۲ میلیارد دلار) را در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کند و از سال ۲۰۲۵، D-MAX الکتریکی را به کشورهایی چون نروژ، بریتانیا، استرالیا و دیگر کشورها صادر نماید.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب سایت ایسوزو، اولین پیکاپ الکتریکی D-MAX این شرکت قرار است در نمایشگاه بین‌المللی خودرو بانکوک که هفته آینده برگزار می‌شود، رونمایی گردد. ایسوزو هنوز به درخواست‌های رویترز برای اظهار نظر در مورد برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود در تایلند پاسخی نداده است.

در حالی که خودروسازان، به رهبری برندهای چینی، برای ارائه تاسیسات برقی در دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوب شرقی تلاش می‌کنند، تایلند که به مدت طولانی تحت سلطه برندهای ژاپنی مانند تویوتا و هوندا بوده، اکنون شاهد سرمایه‌گذاری ۱.۴ میلیارد دلاری از سوی خودروسازان چینی نظیر بی‌وای‌دی و گریت وال موتور برای ایجاد تاسیسات تولیدی است.

بی‌ام‌و، خودروساز آلمانی، نیز اخیراً ساخت کارخانه تولید باتری‌های ولتاژ بالا را در تایلند آغاز کرده و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک کارخانه مونتاژ خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ را دارد. تایلند با ارائه مشوق‌ها، معافیت‌های مالیاتی و سایر تدابیر، به دنبال افزایش تولید خودروهای برقی و تبدیل ۳۰ درصد از تولید سالانه ۲.۵ میلیون خودروی خود به خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ است.


مطالب مرتبط
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22
شرایط ثبت نام نقد و اقساط کی ام سی EJ7 توسط کرمان موتور 1403/6/20
آئودی A3 و Q3 مدل 2024؛ هدیه‌ای ویژه از نادین خودرو به جانبازان 1403/6/19