ثبت نام یکپارچه ورود

تغییرات مدیریتی در سایپا و چشم‌انداز تولید

تغییرات مدیریتی در سایپا و چشم‌انداز تولید تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/1/7


در روز دوشنبه، ۶ فروردین ۱۴۰۳، مدیرعامل جدید شرکت سایپا، آقای جواد توسلی مهر، با ابراز خوش‌بینی نسبت به افزایش تولید، امیدواری خود را به جهش تولید در این شرکت اعلام کرد. با وجود سابقه درخشان وی در صنعت خودروسازی، چالش‌های پیش روی سایپا همچنان برجسته است.

بنا به گزارش‌های خبری، آقای توسلی مهر با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی متخصص و متعهد به عنوان سرمایه اصلی سایپا، اظهار داشت: «با توکل به خدا و با تکیه بر توانایی‌های همکارانم در سایپا، احساس می‌کنم که ما برای دستیابی به پیشرفت قابل توجهی در سایپا آماده‌ایم.»

آقای توسلی مهر، که پیش از این در ایران خودرو دیزل فعالیت می‌کرد، باعث رشد ۲۳۰ درصدی سهام شرکت، صفر شدن بدهی‌ها، از بین رفتن ناامنی شغلی و جذب بیش از ۲۸۰۰ نیروی کار شده است. همچنین، ایران خودرو دیزل تحت مدیریت وی، سهم قابل توجهی از بازار کامیون، اتوبوس شهری و ون را به خود اختصاص داده و تولید خودروهای برقی را آغاز کرده است.

با این حال، تفاوت‌های بنیادین بین ایران خودرو دیزل و سایپا می‌تواند به عنوان بزرگ‌ترین چالش برای آقای توسلی مهر باشد. او به خوبی آگاه است که سایپا و محصولات آن از نظر تیراژ، بازار و مصرف، با محصولات تجاری متفاوت هستند. این تفاوت‌ها می‌توانند مسیر مدیریتی وی را پیچیده‌تر کنند.

علاوه بر این، مسائلی مانند تکالیف به‌جا مانده، تعهدات و وعده‌های قبلی، قیمت‌گذاری دستوری و الزامات وزارت صمت، و همچنین زیان انباشته ۸۹ هزار و ۵۲۷ میلیارد تومانی سایپا و شرکت‌های زیرمجموعه، از جمله چالش‌هایی هستند که می‌توانند مانع از تحقق اهداف و برنامه‌های آقای توسلی مهر شوند. با این وجود، با توجه به تأکید وی بر اهمیت نیروی انسانی و استفاده از کلمه «ما» به جای «من»، می‌توان امیدوار بود که وی بتواند به موفقیت‌هایی دست یابد. اکنون باید منتظر ماند و دید که زمان چگونه برای وی پیش خواهد رفت.


مطالب مرتبط
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22
شرایط ثبت نام نقد و اقساط کی ام سی EJ7 توسط کرمان موتور 1403/6/20
آئودی A3 و Q3 مدل 2024؛ هدیه‌ای ویژه از نادین خودرو به جانبازان 1403/6/19