ثبت نام یکپارچه ورود

صعود خودروسازی ایران و نقش چین: آیا ارزشمند است؟

صعود خودروسازی ایران و نقش چین: آیا ارزشمند است؟ تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/1/11


با توجه به جدیدترین گزارش بین‌المللی، ایران موفق به کسب رتبه ۱۶ در تولید خودرو شده است. اما آیا این صعود به کمک چین ارزشمند است؟

براساس این گزارش، سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری، ایران در سال ۲۰۲۳ یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۴۷۱ خودرو تولید کرده است. این تبا توجه به جدیدترین گزارش بین‌المللی، ایران موفق به کسب رتبه ۱۶ در تولید خودرو شده است. اما آیا این صعود به کمک چین ارزشمند است؟یراژ نسبت به سال ۲۰۲۲ ۱۲ درصد رشد داشته است و ایران توانسته است جایگاه شانزدهم جهان از نظر میزان تولید خودرو را از آن خود کند.

با این حال، این تولیدات ایرانی به نام “ایران” به ثبت رسیده‌اند، اما در واقعیت، بخش عمده‌ای از این محصولات با رنگ و بوی چینی تولید می‌شوند. تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی باعث شده‌اند که چینی‌ها در خطوط تولید خودروسازان ایرانی حضور پیدا کنند و تولیداتی را با نام ایران به بازار عرضه کنند.

به همین دلیل، این صعود در رتبه‌بندی جهانی، هر چند قابل اعتناست، اما نباید باعث خوشحالی مسئولان و متولیان این صنعت شود. در مقابل، باید به رقبای دیگر نیز نگاه کرد. رقبایی که با تغییر روش‌های تولید و افزایش کیفیت، به دنبال افزایش تولید نیز هستند. این رتبه‌بندی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تر و تصمیم‌گیری‌های مؤثر برای تحقق شعار سال است.


مطالب مرتبط
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22
شرایط ثبت نام نقد و اقساط کی ام سی EJ7 توسط کرمان موتور 1403/6/20
آئودی A3 و Q3 مدل 2024؛ هدیه‌ای ویژه از نادین خودرو به جانبازان 1403/6/19