ثبت نام یکپارچه ورود

کاهش انتشار کربن توسط وسایل نقلیه الکتریکی: شواهد جدید از دانشگاه کالیفرنیا برکلی

کاهش انتشار کربن توسط وسایل نقلیه الکتریکی: شواهد جدید از دانشگاه کالیفرنیا برکلی تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/1/21


در تحقیقات جدیدی که توسط رضوی از دانشگاه کالیفرنیا برکلی انجام شده، مشخص گردیده است که وسایل نقلیه الکتریکی می‌توانند به طور مؤثری میزان انتشار کربن در مناطق شهری را کاهش دهند. این یافته‌ها از طریق شبکه‌ای از بیش از ۸۰ حسگر دی‌اکسیدکربن که در سراسر منطقه خلیج سانفرانسیسکو نصب شده‌اند، به دست آمده‌اند.

رونالد کوهن، استاد شیمی در دانشگاه کالیفرنیا برکلی و مبدع این شبکه حسگرها، پیش‌بینی می‌کند که در آینده، مانیتورهای آلودگی و دی‌اکسیدکربن ارزان قیمت و با بودجه عمومی به طور گسترده‌ای در مناطق شهری برای شناسایی منابع انتشار و محله‌های تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

با وجود اینکه حدود ۷۰ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی از شهرها ناشی می‌شود، تنها تعداد اندکی از مناطق شهری به اطلاعات دقیق در مورد محل انتشارات دسترسی دارند. کوهن تأکید می‌کند که استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی تأثیر مثبتی بر کاهش دی‌اکسیدکربن دارد، اما برای رسیدن به اهداف کاهش کربن، کاهش سالانه باید بسیار بیشتر باشد.

ایالت کالیفرنیا هدف خود را برای رسیدن به انتشار خالص صفر تا سال ۲۰۴۵ تعیین کرده است، با این امید که ۸۵ درصد از کاهش انتشارات به طور واقعی حاصل شود. نتایج کامل این تحقیق در مجله Environmental Science & Technology منتشر شده است.


مطالب مرتبط
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22
شرایط ثبت نام نقد و اقساط کی ام سی EJ7 توسط کرمان موتور 1403/6/20
آئودی A3 و Q3 مدل 2024؛ هدیه‌ای ویژه از نادین خودرو به جانبازان 1403/6/19