ثبت نام یکپارچه ورود

مقررات مالیاتی برای خودروهای لوکس در سال ۱۴۰۳

مقررات مالیاتی برای خودروهای لوکس در سال ۱۴۰۳ تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/1/27


در سال مالی ۱۴۰۳، خودروهایی که ارزش آنها از ۳.۵ میلیارد تومان فراتر رود، ملزم به پرداخت مالیات سالانه به میزان یک درصد برای مبلغی که از این حد تجاوز کند، خواهند بود. این قانون شامل خودروهای سواری و وانت‌های دو کابین با شماره‌گذاری شخصی است که قیمت روز آنها بیشتر از ۳۵ میلیارد ریال باشد.

مبنای محاسبه مالیات بر اساس قیمت روز خودرو و مطابق با ماده ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده تعیین می‌گردد. سازمان امور مالیاتی کشور موظف است اطلاعات مربوط به مالیات را بر اساس داده‌های دریافتی از پلیس راهور به اطلاع مالکان مشمول برساند.

همه اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی باید مالیات سالانه خودروهای خود و فرزندان زیر هجده سال و محجورین تحت سرپرستی خود را تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۳ پرداخت نمایند. در صورت تأخیر در پرداخت، مشمول جریمه مطابق با ماده ۱۹۰ قانون مالیات‌های مستقیم خواهند شد.

ثبت نقل و انتقال خودروهایی که مشمول مالیات شده‌اند، بدون پرداخت بدهی مالیاتی ممنوع است و متخلفان مسئولیت تضامنی در پرداخت مالیات دارند.

پلیس راهور موظف است فهرست مالکان و خودروهای مشمول را تا پایان فروردین ۱۴۰۳ به سازمان امور مالیاتی ارسال کند و دسترسی آنلاین برای استعلام‌های موردی را فراهم آورد.

مالیات تعیین شده بر اساس این مقررات قطعی است و اعتراضات مربوطه تنها در چارچوب تبصره ۱ ماده ۲۱۶ قانون مالیات‌های مستقیم قابل بررسی خواهد بود.


مطالب مرتبط
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22
شرایط ثبت نام نقد و اقساط کی ام سی EJ7 توسط کرمان موتور 1403/6/20
آئودی A3 و Q3 مدل 2024؛ هدیه‌ای ویژه از نادین خودرو به جانبازان 1403/6/19