ثبت نام یکپارچه ورود

فولکس‌واگن و اکسپنگ: همکاری برای توسعه خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه

فولکس‌واگن و اکسپنگ: همکاری برای توسعه خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/2/1


فولکس‌واگن، در همکاری با شریک چینی خود اکسپنگ، معماری نوینی را برای خودروهای هوشمند و الکتریکی توسعه داده است. این پیشرفت، به گفته خودروساز آلمانی، امکان ارائه خودروهای برقی با قیمت مناسب‌تر در بزرگترین بازار خودرویی جهان را فراهم می‌آورد.

از سال ۲۰۲۶، فولکس‌واگن برنامه‌ریزی کرده است تا از این معماری الکتریکی چینی در خودروهای برقی خود بهره ببرد. این شرکت اعلام کرده که این اقدام می‌تواند به کاهش ۴۰ درصدی هزینه‌ها در مقایسه با پلت‌فرم MEB مورد استفاده در آلمان منجر شود. تسلا، خودروساز آمریکایی، پیشتاز این نوع معماری است و از آن برای تولید خودروهایی که هم کارآمدتر و هم ارزان‌تر هستند، استفاده می‌کند.

رالف براندشتاتر، رئیس و مدیرعامل گروه فولکس‌واگن در چین، تأکید کرده که رقابت در بازار بسیار شدید است و لازم است ساختار هزینه‌ها را برای موفقیت در این محیط تنظیم کنند. این اظهارات در پی شراکتی صورت گرفته که در آن فولکس‌واگن ۴.۹۹ درصد از اکسپنگ را با قیمت تقریبی ۷۰۰ میلیون دلار خریداری کرده و قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ دو مدل خودروی الکتریکی را به بازار عرضه کند.

فولکس‌واگن در تلاش است تا سهم بازار از دست رفته خود در چین را بازیابی کند و اعلام کرده که اولین خودرو از دو مدل مورد نظر، یک شاسی‌بلند خواهد بود. خودروسازان اشاره کرده‌اند که همکاری در زمینه پلت‌فرم و نرم‌افزار به کاهش هزینه‌ها و کوتاه‌تر شدن ۳۰ درصدی زمان توسعه منجر خواهد شد.

در پایان سال ۲۰۲۲، فولکس‌واگن عنوان پرفروش‌ترین برند خودروی خود در چین را به بی‌وای‌دی واگذار کرد. سهم بازار این شرکت در چین از ۱۸ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۱۴ درصد در سال گذشته کاهش یافته است، که نشان‌دهنده کاهش فروش موتورهای احتراقی است.

بر اساس گزارش‌های رویترز، فولکس‌واگن در نظر دارد تا با گسترش محدوده محصولات خود در چین، مشتریان بیشتری را جذب کند، زیرا قیمت‌های فعلی آن بالاتر از بسیاری از رقبای چینی است. این شرکت همچنین اعلام کرده که قصد دارد ۲.۵ میلیارد یورو (معادل ۲.۶۶ میلیارد دلار) در چین سرمایه‌گذاری کند.


مطالب مرتبط
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22
شرایط ثبت نام نقد و اقساط کی ام سی EJ7 توسط کرمان موتور 1403/6/20
آئودی A3 و Q3 مدل 2024؛ هدیه‌ای ویژه از نادین خودرو به جانبازان 1403/6/19