ثبت نام یکپارچه ورود

تسریع تسلا در ارائه مدل‌های مقرون به صرفه برای مقابله با چالش‌های مالی

تسریع تسلا در ارائه مدل‌های مقرون به صرفه برای مقابله با چالش‌های مالی تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/2/10


در پاسخ به چالش‌های مربوط به حاشیه سود و فروش، تسلا تصمیم گرفته است که روند عرضه مدل‌های اقتصادی‌تر را سرعت ببخشد. این شرکت سازنده خودروهای الکتریکی، با هدف آغاز تولید خودروهای ارزان‌تر پیش از نیمه دوم سال ۲۰۲۵، برنامه‌های خود را تسریع می‌کند؛ زمانی که پیشتر برای شروع تولید این خودروها متعهد شده بود. تسلا، تحت رهبری ایلان ماسک، با کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی و رکود فروش مواجه شده است.

شرکت اعلام کرده است که انتظارات رشد کوتاه مدت خود را مدیریت کرده و پیش‌بینی می‌کند که تحویل‌ها ممکن است کمتر از سال گذشته باشد. بیانیه‌ای از تسلا حاکی از آن است که نرخ رشد حجم خودرو در سال ۲۰۲۴ ممکن است به طور قابل توجهی کمتر از نرخ رشد سال ۲۰۲۳ باشد، زیرا تیم تسلا بر روی توسعه نسل بعدی خودروها و سایر محصولات تمرکز دارد.

استراتژی تسلا برای اکثر سال ۲۰۲۴ هنوز مشخص نیست. در سال گذشته، این شرکت برای افزایش حجم فروش، قیمت‌ها را کاهش داد، اما با کاهش تقاضا برای خودروهای خود مواجه شد.

تصمیم ناگهانی ماسک برای تمرکز بر یک روبوتاکسی اختصاصی، به چالش‌های تسلا افزوده است. سرمایه‌گذاران انتظار داشتند که تسلا به جای آن، بر تولید یک مدل جدید ۲۵ هزار دلاری تمرکز کند، که ماسک وعده داده بود تا پیش از پایان سال آینده تولید آن آغاز شود.

تسلا همچنان به عنوان پیشرو در تولید خودروهای الکتریکی در بازار ایالات‌متحده شناخته می‌شود، اما سود آن برای چندین فصل تحت فشار بوده است. حاشیه سود ناخالص خودروهای تسلا در سه ماهه اول به ۱۶.۴ درصد رسیده که کمتر از ۱۷.۶ درصدی است که وال استریت انتظار داشت.

گزارش‌های بلومبرگ نشان می‌دهند که تسلا در ابتدای این ماه، بزرگترین دور اخراج خود را آغاز کرده و بیش از ۱۰ درصد از مشاغل خود را کاهش داده است. همچنین گزارش شده که این شرکت ممکن است در نهایت حدود ۲۰ درصد از کارکنان خود را اخراج کند.


مطالب مرتبط
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22
شرایط ثبت نام نقد و اقساط کی ام سی EJ7 توسط کرمان موتور 1403/6/20
آئودی A3 و Q3 مدل 2024؛ هدیه‌ای ویژه از نادین خودرو به جانبازان 1403/6/19