ثبت نام یکپارچه ورود

مشکلات پروژه تولید خودرو آریا

مشکلات پروژه تولید خودرو آریا تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/3/13


خودرو هاچبک کراس آریا، که به عنوان اولین کراس اوور شرکت سایپا شناخته می‌شود، در سال 1399 با فاصله زمانی نسبتاً کوتاهی پس از تارا رونمایی شد. با این حال، پیشرفت‌هایی که پس از گذشت زمان رخ داده، تفاوت‌های چشمگیری در روند توسعه و تولید این خودرو را نشان می‌دهد.

آریا در ماه آبان 1399 توسط سایپا رونمایی شد و مشخصات فنی آن در آن زمان اعلام شد. اما پس از آن، مدیران و مسئولان سایپا در مصاحبه‌های مختلف، نظرات متناقضی در مورد پیشرانه‌ها و امکانات آریا ارائه دادند که با اطلاعات اولیه مغایرت داشت و همچنان این موضوع در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

با وجود اینکه حدود 3.5 سال از رونمایی آریا گذشته است، این خودرو هنوز وارد مرحله تولید انبوه نشده است و همچنان مشکل اصلی در مورد عدم عرضه این خودرو مشخص نیست. هرچند طراحی ظاهری آریا نهایی شده است، اما تریم داخلی و داشبورد آن هنوز به سرانجام نرسیده و مشخص نیست. در واقع، به جز طراحی بیرونی، هیچ یک از دیگر بخش‌های این خودرو نهایی نشده است.

عدم برنامه‌ریزی صحیح مدیرعامل‌های سایپا و اختلافات موجود در زمینه انتخاب موتور برای آریا، سبب شده تا پروژه تولید این خودرو تاکنون شکست خورده تلقی شود. عدم حضور آریا در نمایشگاه‌های اخیر خودرو نیز نشان‌دهنده کم‌توجهی سایپا به این پروژه است. با گذشت زمان طولانی و عدم عرضه این خودرو، طراحی ظاهری آریا نیز ممکن است از رده خارج شود و این تهدیدی برای تمام زحماتی است که در خصوص این خودرو کشیده شده و آریا ممکن است نیامده به خاطرات بپیوندد.


مطالب مرتبط
سایپا سیتروئن C3-XR را به بازار ایران آورد 1403/6/28
تیانا 2024، بازگشت پرقدرت یک سدان لوکس ژاپنی 1403/6/27
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22