ثبت نام یکپارچه ورود

الزام ارائه ضمانت‌نامه برای تولیدکنندگان و فروشندگان تایر

الزام ارائه ضمانت‌نامه برای تولیدکنندگان و فروشندگان تایر تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/3/13


سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرده است که با تجدیدنظر صورت گرفته، تولیدکنندگان و فروشندگان تایر از تاریخ هفتم شهریور ماه سال جاری، برای توزیع هر حلقه تایر، ملزم به ارائه برگه‌ ضمانت‌نامه خواهند بود.

این تجدیدنظر در استاندارد ملی ایران با موضوع “تایرها، تایر رادیال اتوبوسی، بارکش و یدک‌کش، ویژگی‌ها و روش‌های آزمون” صورت گرفته است. بنابراین، تولیدکنندگان و فروشندگان تایر از تاریخ ۷ شهریور ۱۴۰۳ ملزم به ارائه برگه ضمانت نامه به همراه هر حلقه تایر خواهند بود.

بند ۸ استاندارد ملی ایران به شماره ۲-۲۱۶۹ با عنوان “تایرها – تایر رادیال اتوبوسی و بارکش و یدک کش – ویژگی‌ها و روش‌های آزمون”، تولیدکنندگان یا واردکنندگان تایر را موظف می‌کند که از تاریخ مذکور، ضمانت‌نامه تایر که شامل اطلاعاتی مانند تاریخ تولید و دوره ضمانت به مدت حداقل پنج سال از تاریخ تولید است را به عرضه‌کننده یا توزیع کننده ارائه کنند.

لازم به ذکر است که ارائه ضمانت‌نامه در هنگام ترخیص، توسط واردکننده، الزامی نیست. اما توزیع، عرضه و فروش تایر تولید داخل یا وارداتی، بدون ضمانت‌نامه یا پس از اتمام دوره ضمانت، توسط تولیدکننده، وارد کننده، توزیع کننده و عرضه‌کننده ممنوع است.


مطالب مرتبط
سایپا سیتروئن C3-XR را به بازار ایران آورد 1403/6/28
تیانا 2024، بازگشت پرقدرت یک سدان لوکس ژاپنی 1403/6/27
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22