ثبت نام یکپارچه ورود

هشدار پلیس راهور درباره خرید و فروش خودروهای دارای پلاک گذرموقت

هشدار پلیس راهور درباره خرید و فروش خودروهای دارای پلاک گذرموقت تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/3/21


سرهنگ فیروز کشیر، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، بر غیرقانونی بودن خرید و فروش خودروهایی با پلاک گذرموقت تأکید کرده است. وی با بیان اینکه پلاک‌ها هویت وسایل نقلیه را نشان می‌دهند، به تاریخچه استفاده از پلاک‌ها اشاره کرد و گفت که این رویه از سال ۱۲۹۸ شروع شده و از سال ۱۳۰۵ به خودروها نیز تعمیم یافته است.

او در ادامه به توضیح درباره انواع پلاک‌های ملی و معنای رنگ‌های مختلف آن‌ها پرداخت. به گفته کشیر، پلاک‌های سبز متعلق به نیروهای پلیس و سپاه، پلاک‌های قرمز مربوط به خودروهای دولتی، پلاک‌های زرد مخصوص تاکسی‌ها و خودروهای عمرانی، پلاک‌های آبی با حروف D متعلق به سفارتخانه‌ها و دیپلمات‌ها، و پلاک‌های سفید با حروف «گ» برای خودروهای گذرموقت استفاده می‌شوند. همچنین خودروهای نظامی و دولتی دارای پلاک‌هایی با رنگ‌های مخصوص به خود هستند.

کشیر همچنین تأکید کرد که پلاک‌ها مانند کارت ملی برای وسایل نقلیه هستند و هر وسیله‌ای باید دارای پلاکی مختص به خود باشد. وی هشدار داد که پلاک‌های خارجی، منسوخ شده، یا دست‌نویس غیرمجاز بوده و پلیس با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

در پایان، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به شهروندان هشدار داد که از خرید خودروهای دارای پلاک گذرموقت خودداری کنند، زیرا این خودروها بسیاری از خدمات را دریافت نمی‌کنند و در صورت تخلف، به عنوان خودروی قاچاق توقیف خواهند شد. او تأکید کرد که این خودروها تنها برای افراد خارجی که قصد عبور از کشور را دارند یا ایرانی‌هایی که به صورت موقت در کشور حضور دارند، مجاز هستند.


مطالب مرتبط
سایپا سیتروئن C3-XR را به بازار ایران آورد 1403/6/28
تیانا 2024، بازگشت پرقدرت یک سدان لوکس ژاپنی 1403/6/27
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22