ثبت نام یکپارچه ورود

تاکسی‌های برقی تهران: گام بزرگی به سمت آینده‌ی سبز

تاکسی‌های برقی تهران: گام بزرگی به سمت آینده‌ی سبز تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/3/23


شهرداری تهران و خودروسازها قصد دارند تاکسیرانان را در خرید تاکسی‌های برقی یاری کنند. بر این اساس، شهرداری تهران قصد دارد ٣٠٠ میلیون تومان وام به تاکسیرانان بدهد و خودروسازها نیز قصد دارند تسهیلات به مبلغ ٦٠٠ میلیون تومانی را ارائه دهند.

به گفته‌ی شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران، در گام اول، ٢٠٠ دستگاه تاکسی برقی وارد مدار خواهند شد و تا چند هفته آینده، سایر خودروهای برقی نیز تحویل رانندگان تاکسی خواهند شد. وی افزود که نیمی از ٨٠ هزار تاکسی پایتخت و تمامی ون‌ها فرسوده هستند و برنامه‌ریزی شده است که ۵۵ هزار تاکسی و ۱۰ هزار ون برقی در سال جاری وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران شوند.

مالکی با اطمینان از اینکه ارائه تسهیلات به رانندگان برای خرید تاکسی‌های برقی سرعت خروج تاکسی‌های فرسوده از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی را افزایش خواهد داد، اظهار داشت. محسن هرمزی، معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران، نیز اعلام کرد که ۷۴ جایگاه شارژ برای تاکسی‌های برقی احداث شده است و تا پایان سال، ۹۰۰ جایگاه دیگر نیز احداث خواهد شد. او همچنین افزود که این تاکسی‌ها قابلیت شارژ خانگی را نیز دارند و برای ورود ۲۷ هزار دستگاه تاکسی برقی جدید در سال جاری با دولت توافق کرده‌اند که تاکنون قرارداد ۵ هزار دستگاه منعقد شده است.


مطالب مرتبط
سایپا سیتروئن C3-XR را به بازار ایران آورد 1403/6/28
تیانا 2024، بازگشت پرقدرت یک سدان لوکس ژاپنی 1403/6/27
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22