ثبت نام یکپارچه ورود

افزایش جریمه‌های رانندگی در ایران: عبور از چراغ قرمز ۴۰۰ هزار تومان

افزایش جریمه‌های رانندگی در ایران: عبور از چراغ قرمز ۴۰۰ هزار تومان تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/4/30


از تاریخ ۲۳ تیرماه سال جاری، بر اساس ابلاغ محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، مبالغ جرائم راهنمایی و رانندگی افزایش یافته است. پلیس امیدوار است که این اقدام باعث کاهش تلفات تصادفات شود.

بر اساس نرخ جدید، جریمه تخلف «عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی» در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. این مبلغ در سایر شهرها ۳۰۰ هزار تومان و در روستاها و راه‌های روستایی ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است. پیش از این، جریمه این تخلف در کلانشهرها ۲۰۰ هزار تومان بود که اکنون دو برابر شده است. همچنین، در سایر شهرها ۱۸۰ هزار تومان و در روستاها ۱۰۰ هزار تومان بود.

در میان تخلفات دیگر، «عدم رعایت مقررات مربوط به تابلوی ایست یا چشمک‌زن راهنمایی در تقاطع‌ها و میادین» نیز مشمول جریمه‌های جدید شده است. این تخلف در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی ۱۰۰ هزار تومان، در سایر شهرها ۷۰ هزار تومان و در روستاها ۳۰ هزار تومان جریمه خواهد داشت.

همچنین، برای تخلف «عدم توجه به علائم هشدار دهنده در تقاطع راه با راه آهن»، جریمه در کلانشهرها و سایر شهرها ۶۰ هزار تومان و در روستاها ۳۰ هزار تومان تعیین شده است.


مطالب مرتبط
پیش‌فروش محصولات سایپا دیزل با تسهیلات بانکی ویژه + جدول شهریور 1403 1403/6/17
اعلام نتایج قرعه‌کشی محصولات ایران خودرو 1403/6/17
فروش اقساطی KMC T9 با شرایط ویژه شهریور 1403 1403/6/15
مشخصات تویوتا وایلدلندر 1403/6/13