ثبت نام یکپارچه ورود

گریت وال موتور: صفحه‌نمایش‌های بدون فلیکر و نور آبی کم برای خودروی جدید

گریت وال موتور: صفحه‌نمایش‌های بدون فلیکر و نور آبی کم برای خودروی جدید تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/5/4


در ۱۹ ژوئیه، شرکت گریت وال موتور (GWM) اعلام کرد که صفحه‌نمایش‌های کابین خودروی وی لانشان نسخه رانندگی هوشمند، اولین گواهینامه بدون فلیکر TÜV Rheinland را در صنعت خودرو دریافت کرده‌اند. این صفحه‌نمایش‌ها پیش از این، گواهینامه نور آبی کم (راهکار سخت‌افزاری) TÜV را نیز کسب کرده بودند. انتظار می‌رود این خودروی جدید در اواخر ماه اوت رسماً عرضه شود.

طبق اظهارات رسمی GWM، صفحه‌نمایش‌های مجهز به سیستم Coffee Vision با تغییر توزیع طیفی نور پس‌زمینه LED یا استفاده از مواد فیلتر ویژه، انتشار نور آبی مضر و فلیکر را کاهش می‌دهند. این روش به جای تکیه صرف بر تنظیم رنگ نرم‌افزاری، خطر خستگی چشم و آسیب بینایی پس از استفاده طولانی‌مدت را کاهش می‌دهد.

این خودروی جدید که به عنوان یک SUV متوسط تا بزرگ طبقه‌بندی می‌شود، ابعادی برابر با ۵۱۵۶/۱۹۸۰/۱۸۰۵ میلی‌متر دارد و فاصله محوری آن ۳۰۵۰ میلی‌متر است که مشابه نسخه DHT-PHEV موجود است. طراحی بیرونی خودرو نیز مشابه نسخه فعلی است و شامل یک لیدار ۱۲۸ خطی Hesai بر روی سقف، سه رادار موج‌میلیمتری، ۱۲ رادار فراصوتی و ۱۱ دوربین با وضوح بالا است که از سیستم کمک راننده هوشمند Coffee Pilot Ultra پشتیبانی می‌کنند.

کابین خودرو مجهز به دو صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی به عنوان صفحه کنترل مرکزی و صفحه‌نمایش کمک راننده، یک پنل ابزار LCD کامل ۱۲.۳ اینچی، یک صفحه‌نمایش سرگرمی سقفی ۱۷.۳ اینچی و یک Coffee SR-HUD ۲۹ اینچی است. همچنین، کابین توسط تراشه Qualcomm Snapdragon 8295 پشتیبانی می‌شود و سیستم عامل آن بر پایه جدیدترین نسخه Coffee OS 3 است.

علاوه بر این، فضای داخلی دارای چیدمان شش نفره ۲+۲+۲ است. سرنشینان عقب به میزهای کوچک، تهویه مطبوع مستقل، پرده‌های حریم خصوصی پنجره، صندلی‌های گرم‌کن/تهویه‌دار/ماساژور و زیرپایی دسترسی دارند. یخچال ۷ لیتری داخل خودرو در جعبه زیر آرنجی قرار دارد و ۲۳ بلندگو در سراسر فضای داخلی تعبیه شده است.

سیستم قوای محرکه از فناوری هیبریدی پلاگین Hi4 شرکت GWM تشکیل شده که شامل یک موتور ۱.۵T و موتورهای الکتریکی جلو و عقب است که با یک گیربکس ۴ سرعته DHT جفت شده‌اند. موتور ۱.۵T دارای حداکثر قدرت ۱۲۵ کیلووات (۱۶۸ اسب بخار) است. زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۴.۹ ثانیه است. علاوه بر این، بسته باتری به دو مشخصه ۴۴.۵ کیلووات ساعت و ۵۲.۳ کیلووات ساعت ارتقا یافته است. نوع اول دارای برد الکتریکی خالص WLTC ۱۸۵ کیلومتر و برد کلی ۱۳۰۷ کیلومتر است؛ نوع دوم دارای برد الکتریکی خالص ۲۲۰ کیلومتر و برد کلی ۱۳۴۲ کیلومتر است. پارامترهای رسمی سیستم قوای محرکه هنوز باید توسط GWM تأیید شوند.

در نیمه اول سال ۲۰۲۴، حجم فروش تجمعی GWM ۵۵۹,۶۶۹ دستگاه خودرو بود که از این تعداد ۱۳۲,۳۷۴ دستگاه خودروهای انرژی نو بودند که نسبت به سال قبل ۴۱.۹۹ درصد افزایش داشته است.


مطالب مرتبط
پیش‌فروش محصولات سایپا دیزل با تسهیلات بانکی ویژه + جدول شهریور 1403 1403/6/17
اعلام نتایج قرعه‌کشی محصولات ایران خودرو 1403/6/17
فروش اقساطی KMC T9 با شرایط ویژه شهریور 1403 1403/6/15
مشخصات تویوتا وایلدلندر 1403/6/13