ثبت نام یکپارچه ورود

نحوه اخذ گواهی اسقاط برای واردات خودروهای کارکرده

نحوه اخذ گواهی اسقاط برای واردات خودروهای کارکرده تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/5/14


مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، در یک گفت‌وگوی تصویری، فرآیند اسقاط خودروها و دریافت گواهی اسقاط برای واردات خودروهای کارکرده را توضیح داد. او تأکید کرد که متقاضیان واردات خودروهای کارکرده نیازی به خرید و اسقاط خودروی فرسوده ندارند.

مراحل اخذ گواهی اسقاط

  1. مراجعه به ستاد نوسازی: پس از طی مراحل واردات و ترخیص خودرو، متقاضیان باید به ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده مراجعه کنند.
  2. تشکیل پروفایل: متقاضیان باید پروفایلی برای خود تشکیل داده و اقدام به خرید گواهی اسقاط به مبلغ ۳۵ میلیون تومان (قیمت تعیین شده توسط سازمان حمایت) کنند.
  3. خرید گواهی اسقاط: متقاضیان به تعداد مورد نیاز، گواهی اسقاط را خریداری کرده و سپس مجوز شماره‌گذاری را دریافت می‌کنند.

تعداد گواهی اسقاط مورد نیاز

برای شماره‌گذاری خودروهای کارکرده وارداتی، بسته به نوع خودرو، قیمت آن و رتبه انرژی، ارائه ۲ تا ۷ گواهی اسقاط طبق آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو لازم است.

تخفیف‌های ویژه

خودروهای برقی و هیبریدی کامل مشمول تخفیف‌هایی در ارائه گواهی اسقاط خواهند شد. متقاضیان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و خودروهایی با آلایندگی کمتر که مشمول پرداخت عوارض کمتری هستند، وارد کنند.

مهران سالاریه مجدداً تأکید کرد که مردم نباید فریب شایعات مبنی بر الزام خرید خودروی فرسوده برای واردات خودروهای کارکرده را بخورند و از این فرصت برای واردات خودروهای کارکرده با آلایندگی کمتر استفاده کنند.


مطالب مرتبط
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22
شرایط ثبت نام نقد و اقساط کی ام سی EJ7 توسط کرمان موتور 1403/6/20
آئودی A3 و Q3 مدل 2024؛ هدیه‌ای ویژه از نادین خودرو به جانبازان 1403/6/19