ثبت نام یکپارچه ورود

افزایش تعداد تخلفات حادثه‌ساز رانندگی به ۲۲ مورد

افزایش تعداد تخلفات حادثه‌ساز رانندگی به ۲۲ مورد تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/5/15


سرهنگ محمدحسین ابراهیم پور، رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا، اعلام کرد که تعداد تخلفات حادثه‌ساز رانندگی از ۲۰ به ۲۲ مورد افزایش یافته است. این تغییرات از ۲۳ تیرماه امسال و پس از ابلاغ محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری، اعمال شد. هدف از افزایش مبلغ جریمه‌ها، بازدارندگی بیشتر و کاهش تصادفات شدید بوده است.

کارشناسان ترافیک معتقدند که افزایش جریمه‌ها می‌تواند از وقوع تصادفات شدید و افزایش شمار قربانیان جلوگیری کند. رئیس پلیس راهور فراجا نیز تأیید کرده که از زمان افزایش جریمه‌ها، شمار جانباختگان در صحنه تصادفات کاهش یافته است. همچنین، دامنه تخلفات حادثه‌ساز رانندگی نیز افزایش یافته و ارتکاب همزمان بیش از یک مورد از این تخلفات می‌تواند منجر به توقیف خودرو و دریافت نمره منفی شود.

سرهنگ ابراهیم پور توضیح داد که تخلفات مربوط به مصرف الکل و موادمخدر به دو تخلف جداگانه تفکیک شده و تخلفات مربوط به سرعت غیرمجاز نیز به سه دسته ۳۰، ۴۰ و ۵۰ کیلومتر تقسیم شده‌اند. بر اساس بند یک ماده ۷ رسیدگی به تخلفات، رانندگانی که برای اولین بار تخلفات حادثه‌ساز را انجام دهند و ۳۰ نمره منفی کسب کنند، به مدت سه ماه گواهینامه‌شان توقیف می‌شود. در صورت تکرار تخلفات و کسب نمرات منفی بیشتر، مدت توقیف گواهینامه افزایش می‌یابد و در نهایت ممکن است گواهینامه باطل شود.

وی تأکید کرد که هدف از افزایش جریمه‌ها، کسب درآمد بیشتر نیست بلکه ایجاد امنیت و آرامش برای همه مردم است. رانندگانی که در مدت ضبط گواهینامه مبادرت به رانندگی کنند، به مجازات مقرر برای رانندگی بدون گواهینامه محکوم شده و در زمان وقوع تصادف نیز هیچگونه پوشش بیمه‌ای نخواهند داشت.

سرهنگ ابراهیم پور از رانندگان درخواست کرد که قوانین را رعایت کنند تا جریمه نشوند و تصادفی رخ ندهد.


مطالب مرتبط
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22
شرایط ثبت نام نقد و اقساط کی ام سی EJ7 توسط کرمان موتور 1403/6/20
آئودی A3 و Q3 مدل 2024؛ هدیه‌ای ویژه از نادین خودرو به جانبازان 1403/6/19