ثبت نام یکپارچه ورود

تیگو 7 پرو پرمیوم در آستانه ورود به بازار

تیگو 7 پرو پرمیوم در آستانه ورود به بازار تیم تحریریه فونیکس 1402/10/19


این خودرو هم مثل بسیاری از هم‌وطنان دیگرش، لیست خوبی از آپشن‌ها را به همراه دارد تا بتواند به اندازه کافی برای خریداران آپشن دوست ایرانی جذاب باشد.اگر شما هم می‌خواهید بیش‌تر با این خودروی پر فروش تازه وارد آشنا شوید؛ در ادامه با  تحریریه فونیکس 366 مدیران خودرو  و ما همراه باشید.

معرفی تیگو 7 پرو پرمیوم

چری تیگو 7  نخستین بار در سال 2016 معرفی و به بازار عرضه شد.

 نسل اول این خودرو از سال 1396 به ایران آمد و موفق شد نظر خریداران پرشماری را به خود جلب کند. تیگو 7 پرو هم که از ابتدای سال 1401 جانشین نسخه قبلی تیگو 7  در بازار ایران شد، نسل سوم چری تیگو 7 ، تیگو 7 پرو پرمیوم می باشد که از سال 2022 معرفی و در بازار چین عرضه شده است.

 البته این بار به دلیل مسائل مربوط به تحریم، این خودرو با برند اصلی به ایران نیامده و تحت برند تازه تأسیس فونیکس عرضه شده است. برند فونیکس زیرشاخه لوکس مدیران خودرو می باشد و علاوه بر تیگو 7 پرو، چری تیگو 8 پرو، تیگو 8 پرو مکس IE و تیگو 8 هیبرید و آریزو 6 پرو هم با همین برند در بازار کشور ما عرضه می‌شوند.

پیشرانه فونیکس تیگو 7 پرو پرمیوم همان نمونه 1.5 لیتری توربو نسل قبل است اما به لطف یکسری اصلاحات نرم‌افزاری، بازده آن بهبود پیدا کرده و حالا حداکثر قدرت 157 اسب بخار و حداکثر گشتاور 230 نیوتن‌ متر را ارائه می‌دهد. گیربکس تیگو 7 پرو  پرمیوم هم دیگر از نوع دوکلاچه نیست و یک نمونه اتوماتیک ضریب‌متغیر (CVT) نسل جدید است که در حالت تیپ ترونیک می‌تواند 9 دنده را برای راننده شبیه‌سازی کند. تیگو 7 پرو پرمیوم با این مشخصات فنی، مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر و شتاب صفرتا صد 11.5 ثانیه را در شرایط نسبتاً ایده‌آل ثبت می‌کند.

 

آپشن های تیگو 7 پرو پرمیوم

آپشن اول: تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله

میزان تحمل گرما و سرما در افراد مختلف متفاوت است و به همین خاطر، تنظیم سیستم تهویه مطبوع خودرو در یک درجه یکسان نمی‌تواند رضایت همه سرنشینان را به صورت کامل تأمین کند. از این‌رو چند سالی است که خودروسازان از سیستم‌های تهویه مطبوع چند کاناله در محصولات خود استفاده می‌کنند تا هریک از سرنشینان بتواند دما و شدت باد خروجی از سیستم را طبق سلیقه خود تنظیم کند. تیگو 7 پرو پرمیوم هم از تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله بهره می‌برد که تنظیمات مستقلی برای راننده و سرنشین جلو دارد

 

 

آپشن دوم: سقف پانوراما

نسل قبلی تیگو 7 جزو نخستین خودروهایی بود که با آپشن سقف پانوراما در ایران مونتاژ شد. این آپشن پرطرفدار، در تیگو 7 پرو هم وجود دارد و می‌تواند لذت استفاده از نور خورشید و هوای تازه را در روزهای معتدل به سرنشینان هدیه دهد.

 

آپشن سوم: شارژر وایرلس تلفن همراه

یکی از آپشن های تیگو 7 پرو پرمیوم که در نسل قبلی این خودرو وجود ندارد، شارژر وایرلس تلفن همراه است. در کنسول میانی تیگو 7 پرو پرمیوم  و نزدیک به دسته دنده ، فضایی وجود دارد که با قراردادن تلفن همراهتان در آن قسمت، می‌توانید باتری آن را شارژ کنید. البته گوشی شما باید از فناوری شارژ وایرلس پشتیبانی کند.

شارژرهای وایرلس با استفاده از قانون القای الکترومغناطیسی کار می‌کنند. به این صورت که یک سیم پیچ درون شارژر و سیم پیچ دیگر درون باتری گوشی وجود دارد. با قرارگرفتن گوشی در محفظه مخصوص، این دو سیم پیچ به هم نزدیک می‌شوند و انرژی الکتریکی از سیم پیچ شارژر به سیم پیچ باتری انتقال پیدا می‌کند

آپشن چهارم: قابلیت تنظیم حالت رانندگی ECO و SPORT

فونیکس تیگو 7 پرو پرمیوم از سیستم تنظیم حالت رانندگی (Drive Mode) هم بهره می‌گیرد که البته برخلاف بسیاری از خودروهای روز دنیا، خبری از حالت رانندگی NORMAL در این سیستم نیست و راننده بایستی همیشه یکی از دو حالت ECO یا SPORT را انتخاب کند. تفاوت بین این دو حالت هم بیش‌تر در حساسیت دریچه گاز خودرو است. به طوری که در حالت اسپرت، حساسیت دریچه گاز بالا می‌رود تا خودرو شتاب‌گیری بهتری داشته باشد اما در حالت اِکو، شتاب‌گیری اندکی افت می‌کند و در عوض، تمرکز خودرو روی مصرف بهینه سوخت خواهد بود.

 

آپشن پنجم: صندلی‌های جلو با تنظیم برقی و گرم‌کن

هر دو صندلی ردیف جلو تیگو 7 پرو پرمیوم به‌صورت برقی تنظیم می‌شوند و آپشن گرم‌کن نیز نشستن روی آن‌ها را در هوای سرد زمستانی به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل خواهد کرد. گرم‌کن صندلی‌های جلو و تنظیم برقی صندلی راننده در نسل قبلی تیگو 7 هم وجود داشت اما تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو جزو آپشن های اختصاصی تیگو 7 پرو  پرمیوم است.

 

آپشن ششم: دوربین 360 درجه

بزرگ بودن ابعاد کراس‌اوورها و یک‌سری محدودیت‌های طراحی باعث شده است تا راننده دید کاملی به همه ابعاد خودرو نداشته باشد و گاهی در پارک کردن یا خروج از پارک دچار مشکل شود. از این‌رو، چند سالی است که خودروسازان برای رفع این مشکل دست به دامان آپشنی به اسم دوربین 360 درجه شده‌اند. دوربین 360 درجه در واقع با ترکیب تصویر چهار دوربین قرارگرفته در جلو، عقب و طرفین خودرو، تصویری مجازی از خودرو و موانع اطراف آن را از زاویه‌های مختلف در مانیتور مرکزی خودرو نمایش می‌دهد تا راننده در هنگام ورود و خروج به پارکینگ یا حرکت در ترافیک‌های سنگین، نقطه کور نداشته باشد. تیگو 7 پرو پرمیوم  هم مثل نسل قبلی چری تیگو 7 از دوربین 360 درجه برخوردار است

 


 

 

 

آپشن هفتم: نورپردازی کابین با قابلیت تغییر رنگ

در برخی قسمت‌های داشبورد و تودری‌های تیگو 7 پروپرمیوم یک‌سری نوارهای نئونی وجود دارند که در روشنایی روز چندان محسوس نیستند اما در تاریکی شب، با پخش یک نور ملایم، نمایی جذاب و لوکس به داشبورد می‌بخشند. رنگ این نور هم قابل تغییر است و راننده می‌تواند بنابه سلیقه‌اش، از بین طیف رنگی نسبتاً متنوعی، رنگ دلخواه خود را انتخاب کند.  


 

آپشن هشتم: سیستم کنترل سرعت در شیب

فونیکس تیگو 7 پرو پرمیوم هم مثل برخی دیگر از کراس‌اوورهای چینی بازار به سیستم کنترل سرعت در شیب (HDC یا DAC) مجهز است. راننده با فعال کردن این سیستم در مواقع پایین آمدن از شیب‌های تند، می‌تواند کنترل گاز و ترمز را به سیستم واگذار کند تا از افزایش ناگهانی سرعت و از دست رفتن کنترل خودرو جلوگیری شود.

 

سایر آپشن های تیگو 7 پرو پرمیوم:

از جمله سایر موارد موجود در لیست آپشن های تیگو 7 پرو پرمیوم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سیستم مالتی‌ مدیا با مانیتور 10.25 اینچی لمسی
  • کی‌لس استارتر
  • کروز کنترل
  • ترمز پارک برقی با اُتوهلد
  • سنسور نور
  • سنسور باران
  • سنسور فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)
  • درب صندوق بار برقی
  • دی لایت
  • دسته دنده الکترونیکی
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)
  • سیستم کنترل کشش (TCS)
  • سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HAC)
  • ایربگ‌های راننده، سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو و پرده‌ای سرتاسری (در مجموع 6 عدد در 10 نقطه)
  • سنسور جلو و عقب
  • رادار نقطه کور یا BSD

 

کلام پایانی

در پایان بررسی آپشن های تیگو 7 پرو پرمیوم می‌توانیم بگوییم که این خودرو، لیست آپشنی جذاب و نسبتاً کامل تری را ارائه کرده است و می‌تواند با اتکا به این آپشن‌ها و در کنار نقاط مثبت دیگری مثل طراحی ظاهری به‌روز و خدمات گسترده مدیران خودرو، در بازار موفق باشد.

البته تیگو 7 پرو در بازار تنها نیست و رقبای قَدَری مثل فیدلیتی پرایم، KMC K7 و FMC T5 را کنار خود دارد اما خدمات پس از فروش  و در دسترس بودن نمایندگی های مجاز این شرکت بزرگ خودروساز در کلیه شهرهای کشور باعث مزیت رقابتی این خودروی لوکس و پر طرفدار شده است.

 

قیمت تیگو ۷ پرو پریمیوم

هنوز قیمتی از جانب مدیران خودرو برای تیگو ۷ پرو پریمیوم اعلام نشده است. اما با توجه به بازه قیمتی ۱ میلیارد و ۴۵۶ میلیونی نسخه پرو این کراس اوور حالا  باید منتظر قیمتی نزدیک یک میلیارد و پانصد میلیون تومان باشیم.

طبق برنامه های اعلام شده، به زودی شرایط فروش این خودرو به صورت نقد و اقساط آغاز می شود. محصول جدید مدیران خودرو طبق روال پیشین در طرح شرایطی با پیش پرداخت ۵۰ درصدی و اقساط ۱ تا ۵ سال به فروش خواهد رسید.

جهت اطلاع از آخرین و جدیدترین قیمت ها و بخشنامه های شرکت مدیران خودرو و اطلاع از شرایط ثبت نام  نقد و اقساط شرکت مدیران خودرو به صورت تحویل فوری و با قیمت قطعی با معتبر ترین نمایندگی مدیران خودرو کد 366 مدیران خودرو  و  با  کارشناسان آسیا خودرو در شعبه پاسداران، روزانه از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر با شماره تلفن 02179176000 آماده پاسخگویی می باشند و منتظر پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.


مطالب مرتبط
رونمایی از تیگو 7 پرومکس در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 1403/4/31
اعلام قیمت جدید محصولات فونیکس برای سال ۱۴۰۳ 1403/4/23
نگاهی به تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید: انقلابی در بازار خودروهای پاک 1403/4/10
ایمنی 5 ستاره فونیکس تیگو 7 پرو در ANCAP 1403/4/6
ثبت دیدگاه اشتراک گذاری