ثبت نام یکپارچه ورود

آریزو 6 جی تی: چالاک، ایمن، راحت و با کلاس

آریزو 6 جی تی: چالاک، ایمن، راحت و با کلاس تیم تحریریه فونیکس 1402/11/4


تفاوت های فنی (تفاوت آریزو ۶ پرو و آریزو ۶ جی تی)


یکی از تفاوت های این دو خودرو در شتاب آنها است. شتاب آریزو ۶ جی تی ۶٫۷ ثانیه است. اما شتاب صفر تا صد خودرو آریزو ۶ پرو ۱۰٫۷ ثانیه است؛ این تفاوت نظر مشتریان دوست دار شتاب و سرعت را بسیار به خود جلب کرده است.

در بازار چین، با اینکه آریزو ۶ جی‌تی را می­‌توان با پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ با ۱۵۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور به همراه گیربکس CVT سفارش داد اما شرکت مدیران خودرو برای بازار ایران، از پیشرانه حجیم‌تر ۱٫۶ لیتری توربوشارژ به همراه گیربکس دوکلاچه تر (wet) استفاده کرده است.

خودرو آریزو ۶ جی تی فونیکس دارای گشتاور ۲۹۰نیوتن بر متر است و نسبت به آریزو ۶ پرو که که ۲۱۰ نیوتن متر بوده است افزایش یافته است این ویژگی باعث شده آریزو GT سرعت و شتاب بیشتری نسبت به آریزو ۶ پرو داشته باشد.

آریزو ۶ جی تی دارای گیربکس ۷ سرعتهDCT گترگ آلمان می باشد که نسبت به آریزو ۶ پرو که دارای گیربکس ۹ سرعته CVT اتریش بوده کیفیت بالایی دارد.

راندمان انتقال قدرت  این گیربکس 96 درصد می باشد و با توجه به بازدهی انتقال 90درصد سایر گیربکس ها میتوان از بهترین گیربکس های موجود بر روی خودروهای مونتاژی دانست.

سرعت تعویض دنده در این نوع گیربکس آریزو 6 جی تی طبق اعلام شرکت چری چین حدود 0.3 ثانیه می باشد.

این گیربکس دارای شیفتر فرمان می باشد که به شدت رانندگی و تعویض دنده لذت بخشی رو به کسانی که عاشق خودروهای اسپرت می باشند می دهد.

از اونجایی که خودروی آریزو 6 جی تی طبق اعلام کارشناسان و با توجه به تست های کارشناسان آسیا خودرو سریع ترین سدان حال حاضر خودروهای کشور می باشد، بایستی طراحان این خودرو به فکر ترمز های قویتر از نسخه قبل هم بوده باشند. بر اساس اطاعات منتشر شده از شرکت چری چین، کالیپر های ترمز آریزو 6 جی تی به طور خاص به صورت نارنجی بوده که حالت اسپرت رو به این خودرو می دهد و همچنین در ارتقاء ترمز این خودرو، از کالیپرهای دو پیستونی به جای کالیپر های تک پیستونی آریزو 6 استفاده شده است.

سیستم ترمز در این حالت حساسیت به شده بالای داشته و ارتقاء یافته و دیسک ترمز بزرگتر شده و حساسیت پدال ترمز به خوبی تنظیم شده است.

 

پلت فرم خودروی آریزو 6 جی تی در واقع همان M1X می باشد که بر اساس فناوری مشترک جگوار و لندرور توسعه یافته است.

 

حداکثر قدرت خودرو آریزو ۶ پرو ۱۴۷ اسب بخار ولی آریزو ۶ جی تی ۱۹۷ اسب بخار است که این یک تفاوت چشم گیر دیگر این دو خودرو با هم است. آریزو ۶ جی تی گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر برخوردار است که شبیه به پیشرانه تیگو ۸ پرو فونیکس است. همین امر هم باعث شتاب سریع این خودرو با توجه به وزن ۱۳۴۴ کیلوگرمی خودرو شده است.

 

نمای داخل آریزو ۶ پرو(ARRIZO 6 PRO)

 

 نمای داخل آریزو ۶ جی تی (Arrizo 6 GT)

کابین و امکانات (تفاوت آریزو ۶ پرو و آریزو ۶ جی تی)


داخل کابین آریزو ۶ جی تی(Arrizo 6 GT) مانند طراحی جلو پنجره ماشین  که از طراحی Z شکل بهره می برد و بیشترین تغییر را کرده است.

وقتی وارد خودروی آریزو 6 جی تی میشوید انگار وارد خودروی لکسوس شده اید، چرا که این خودرو هم دارای چرم قرمز رنگ می باشد این رنگ قرمز حس جوانی و شادابی رو به خودرو و مشتری القاء می کند.

داشبورد آریزو ۶ جی تی به صورت کلی تغییر کرده و شباهت بسیار زیادی به تیگو ۸ پرو دارد. دو نمایشگر دیجیتال به هم پیوسته با مجموع مساحت ۲۰٫۵ اینچ، نقش کلاستر و مالتی مدیای آریزو ۶ جی تی را بر عهده دارد.
کنسول میانی آریزو ۶ جی تی (Arrizo 6 GT)هم نسبت به آریزو ۶ پرو تغییر یافته و طراحی نسبتا ساده تری دارد.

 

در آریزو 6 و آریزو 5 و ایکس 55 پرو و تیگو 7 پرو حالت های رانندگی خلاصه میشد به اسپرت و اکونومی اما حالا شما علاوه بر انتخاب این حالت های رانندگی ، حالت رانندگی GT BOOST را دارید که با فعال کردن این حالت دیگر هیچ خودرویی توان رقابت با شما جوانان عشق سرعت را نخواهد داشت.

خودرو آریزو ۶ جی تی(Arrizo 6 GT) فونیکس حالا بر خلاف آریزو ۶ پرو دارای سیستم هوشمند اتصال به تلفن همراه اندروید و ایفون می باشد.

 

سیستم های هوشمند و رادارهای خودروی آریزو 6 جی تی:

1- سیستم تشخیص نقاط کور

2- سیستم کروز کنترل تطبیقی و ترمز اضطراری خودکار

3-سیستم کنترل هوشمند چراغ جلو

4-سیستم هشدار خروج از خط و سیستم کمکی حفظ خطوط

5-سیستم کروز یکپارچه  و سیستم کمکی ترافیک

 

عملکرد NVH:

وقتی شما پشت چراغ قرمز هستید یا اینکه توقف کردید به لطف این سیستم عایق بندی و طراحی خودرو، انگار که در  یک کتابخانه بی صدا نشستید.

شیشه های عایق صدای این خودرو مانع ورود هر صدایی به درون خودرو می شود.

 

کیت گرمایش HOMEY:

این کیت گرمایش چند منظوره، کارش گرم کردن شیشه های جلو، شیشه عقب و صندلی های جلو و آینه های جانبی خودرو حتی در سرمای زمستان می باشد.

 

سیستم پاکسازی هوای کابین:

با این سیستم شما قبل از سوار شدن به خودرو، در زمانی که از دور خودروی خود را روشن می کنید اقدام به تمیز کردن هوای کابین و حذف ذرات معلق کابین می نماید.

 

جهت اطلاع از آخرین و جدیدترین قیمت ها و بخشنامه های شرکت مدیران خودرو و اطلاع از شرایط ثبت نام  نقد و اقساط شرکت مدیران خودرو به صورت تحویل فوری و با قیمت قطعی با معتبر ترین نمایندگی مدیران خودرو کد 366 مدیران خودرو  و  با  کارشناسان آسیا خودرو در شعبه پاسداران، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا 19  با شماره تلفن 02179176000 آماده پاسخگویی می باشند و منتظر پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

 

 

 


مطالب مرتبط
رونمایی از تیگو 7 پرومکس در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 1403/4/31
اعلام قیمت جدید محصولات فونیکس برای سال ۱۴۰۳ 1403/4/23
نگاهی به تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید: انقلابی در بازار خودروهای پاک 1403/4/10
ایمنی 5 ستاره فونیکس تیگو 7 پرو در ANCAP 1403/4/6
ثبت دیدگاه اشتراک گذاری