ثبت نام یکپارچه ورود

بررسی امکانات صندلی های آریزو ۶ جی تی

 بررسی امکانات صندلی های آریزو ۶ جی تی تیم تحریریه فونیکس 1402/11/23


آریزو ۶ جی تی یک سدان خانوادگی اسپرت است که سعی دارد ترکیب مناسبی از راحتی و جذابیت را ارائه دهد. این مسئله را می‌توان در طراحی صندلی‌های این خودرو مشاهده کرد. صندلی‌های این خودرو از چرم قرمز (جگری) رنگ با روکش سوراخ‌دار برخوردار هستند. این رنگ با رنگ مشکی سایر بخش‌های کابین و بخش‌های مشکی رنگ صندلی، ترکیب جذاب و اسپرتی را فراهم می‌کند. این روکش چرمی علاوه بر زیبایی، گردش هوا و عملکرد سردکن را نیز بهبود می‌بخشد.

صندلی‌های جلو و عقب دارای برآمدگی‌هایی در کناره‌ها هستند که باعث می‌شود بدن راننده و سرنشینان در پیچ‌ها حفظ شود. این برآمدگی‌ها ظاهر اسپرت‌تر صندلی‌ها را نیز ایجاد می‌کنند. راننده و سرنشین جلو با نشستن بر روی این صندلی‌ها، حس مناسبی از نشست بر روی آن‌ها خواهند داشت.

با توجه به اینکه این خودرو یک سدان خانوادگی است، راحتی راننده و سرنشینان یکی از جنبه‌های مهم آن است. به همین دلیل فوم صندلی‌ها نرم است تا در سفر‌های طولانی خسته کننده نباشد. کفی و پشتی صندلی‌ها نیز بزرگ و با طول مناسب طراحی شده‌اند تا افرادی با ابعاد بدنی مختلف بتوانند راحت بر روی آن‌ها قرار گیرند.

صندلی‌های جلو از تنظیمات برقی برخوردار هستند. صندلی راننده ۶ جهته و صندلی سرنشین ۴ جهته برقی است. تنظیمات صندلی راننده شامل تنظیمات طولی، زاویه پشتی و ارتفاع است. صندلی سرنشین نیز به جز تنظیم ارتفاع، سایر تنظیمات را دارد. تنظیمات صندلی راننده به همراه امکان تنظیم فرمان در ۴ جهت، تسلط راننده بر محیط اطراف را افزایش می‌دهد.

صندلی‌های جلو نیز دارای گرمکن و سردکن هستند. این دو ویژگی باعث می‌شود راننده و سرنشینان در همه شرایط آب و هوایی، آسایش خود را حفظ کنند. پوشش چرمی صندلی‌ها نیز باعث می‌شود این دو ویژگی در شرایط آب و هوایی خیلی سرد و یا خیلی گرم (به ویژه در دقایق اولیه روشن کردن خودرو) کمک بزرگی باشند.

صندلی‌های عقب نیز از نظر طراحی و روکش مشابه صندلی‌های جلو هستند. رنگ قرمز در اینجا نیز قالب است و در ترکیب با رنگ مشکی، حس یک خودرو اسپرت را حتی برای سرنشینان عقب تداعی می‌کند. بخش‌های جانبی صندلی‌های عقب کمی برآمده شده‌اند تا بدن سرنشینان را در پیچ‌ها حفظ کنند. البته میزان برآمدگی کمتر از صندلی‌های جلو است تا رفت و آمد سرنشینان به عقب راحت‌تر باشد.

فضای صندلی‌های عقب با توجه به فاصله محوری ۲.۷ متری مناسب است. در یک سفر بلند مدت، این مسئله بیشتر خود را نشان می‌دهد. سه سرنشین می‌توانند در صندلی‌های عقب جا شوند. البته با حضور دو سرنشین، فضا بازتر است. صندلی وسط نیز از نظر امکانات و ایمنی مشابه صندلی های کناری است. اما موقعیت نشستن بر روی آن کمتر حس یک صندلی اسپرت را تداعی می‌کند.


مطالب مرتبط
رونمایی از تیگو 7 پرومکس در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 1403/4/31
اعلام قیمت جدید محصولات فونیکس برای سال ۱۴۰۳ 1403/4/23
نگاهی به تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید: انقلابی در بازار خودروهای پاک 1403/4/10
ایمنی 5 ستاره فونیکس تیگو 7 پرو در ANCAP 1403/4/6
ثبت دیدگاه اشتراک گذاری