ثبت نام یکپارچه ورود

ایمنی در تیگو ۷ پرو پریمیوم

 ایمنی در تیگو ۷ پرو پریمیوم تیم تحریریه فونیکس 1402/11/24


فونیکس، برندی که تیگو ۷ پرو را از دو سال قبل به بازار عرضه کرده است، می‌خواهد با معرفی تیپ پریمیوم از این خودرو، ایمنی هوشمند را در رانندگی به نمایش بگذارد. این تیپ جدید دارای امکانات ایمنی بیشتری نسبت به تیپ اکسلنت است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

تیگو ۷ پرو پریمیوم نسخه به روز شده تیگو ۷ پرو است که در واقع نسل دوم تیگو ۷ است. این خودرو از سال ۲۰۲۰ در چین و از سال ۱۴۰۰ در ایران با نام فونیکس عرضه شده است. مدیران خودرو قرار است به زودی نسخه فیس‌لیفت این خودرو را با نام تیگو ۷ پرو مکس و موتور قوی‌تر به بازار بیاورند. اما نسخه قبلی هم هنوز در دسترس است و با نام تیگو ۷ پرو پریمیوم می‌توان از آن خریداری کرد.

این خودرو از لحاظ آپشن‌ها و تجهیزات با تیپ اکسلنت تفاوت دارد. در تیپ پریمیوم، آینه الکتروکرومیک، سنسور باران و سنسور پارک جلو به خودرو اضافه شده اند. همچنین، رادارهای نقطه کور، تغییر خط و خروج از پارک نیز در این خودرو وجود دارند که بخشی از سیستم‌های پیشرفته کمک به راننده (ADAS) هستند.

این رادارها به راننده کمک می‌کنند تا در هنگام رانندگی از خطرات احتمالی آگاه شود و به طور ایمن لاین خود را تغییر دهد یا از پارک خارج شود. آینه الکتروکرومیک نیز با کاهش تابش نور از چراغ خودروهای عقب، دید راننده را بهبود می‌بخشد. سنسور باران و سنسور پارک جلو نیز با فعال کردن برف‌پاک‌کن‌ها و هشدار دادن در موقع نزدیک شدن به خودروی جلویی، ایمنی راننده را افزایش می‌دهند.

تیگو ۷ پرو پریمیوم از لحاظ فنی همانند تیپ اکسلنت است و از موتور ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر استفاده می‌کند. این موتور با گیربکس اتوماتیک CVT همراه است که دارای قابلیت کنترل دستی نیز است. ظاهر و طراحی این خودرو نیز با تیپ اکسلنت یکسان است و همان طرح جدید و اسپرت را دارد.


مطالب مرتبط
رونمایی از تیگو 7 پرومکس در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 1403/4/31
اعلام قیمت جدید محصولات فونیکس برای سال ۱۴۰۳ 1403/4/23
نگاهی به تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید: انقلابی در بازار خودروهای پاک 1403/4/10
ایمنی 5 ستاره فونیکس تیگو 7 پرو در ANCAP 1403/4/6
ثبت دیدگاه اشتراک گذاری