ثبت نام یکپارچه ورود

مقایسه فونیکس تیگو 8 پرو ای پلاس با میتسوبیشی اوتلندر PHEV و تیگو 8 پرو مکس

 مقایسه  فونیکس تیگو 8 پرو ای پلاس با میتسوبیشی اوتلندر PHEV  و تیگو 8 پرو مکس تیم تحریریه فونیکس 1402/12/11


خودروهای هیبریدی (برقی-بنزینی) در چند سال اخیر بسیار مورد توجه تولیدگنندکان بزرگ خودرو در سراسر جهان قرار گرفته‌‌اند. این خودروها از ترکیب سوخت و انرژی الکتریکی، برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می‌کنند و علاوه بر کاهش هزینه‌ها، در پاکیزگی محیط زیست و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی نیز نقش دارند. تیگو 8 پرو هیبرید e+ ، ای پلاس و میتسوبیشی اوتلندر PHEV دو خودرو در دسته خودروهای هیبریدی هستند که امکان استفاده از انرژی الکتریکی و بنزین را دارند.

مقایسه قیمت فونیکس تیگو 8 پرو ای پلاس  و اوتلندر PHEV

بر اساس اعلام رسمی شرکت مدیران خودرو مبنی بر عرضه خودروی تیگو 8 پرو هیبرید e+ ، ای پلاس ، قیمت این خودرو نیز از سوی این شرکت اعلام شد.

 قیمت مصوب نهایی تیگو 8 پرو هیبرید e+ ، ای پلاس دو میلیارد و هفتصد و شصت و چهار میلیون تومان  و قیمت تیگو 8 پرو مکس دو میلیارد و پانصدو هشتادو چهار میلیون تومان است. این در حالی است که خودروی میتسوبیشی اوتلندر، در بهترین حالت حدود 3 میلیارد تومان قیمت دارد که شما به هیچ عنوان از کارکرد واقعی، صدمات موتور و بدنه آن با خبر نیستید و علی الخصوص اینکه این خودروها فاقد گارانتی می باشند.

با توجه به مشخصاتی که در ادامه بررسی می‌کنیم، خرید خودروی تیگو 8 پرو هیبرید e+ ، ای پلاس  و تیگو 8 پرو مکس با قابلیت‌های مدرنی که دارد و گارانتی فوق العاده 7 ساله و 5 سال سرویس های دوره ای رایگان ، با چنین قیمتی منطقی تر به نظر می‌رسد.

مقایسه طراحی ظاهری فونیکس تیگو 8 پرو ای پلاس  و اوتلندر هیبریدی 

مقایسه ظاهر را با بررسی ابعاد شروع می‌کنیم. ابعاد خودروی اوتلندر، 4694*1801*1709 میلی متر است که نسبت به تیگو 8 پرو با ابعاد 4722*1860*1745 میلی متر، کمی کوچک‌تر به نظر می‌رسد. فاصله بین دو محور تیگو 8 پرو، 2710 میلی متر است و این مقدار در اوتلندر، حدود 2670 میلی متر است. هر سه خودرو از رینگ 18 اینچی بهرمند هستند.

چراغ‌های جلو در اوتلندر، از نوع زنون هستند که به سنسور نور، شیشه شور و AFS نیز مجهز شده‌اند. اما چراغ‌های جلو تیگو 8 پرو، از نوع LED با با قابلیت تنظیم خودکار ارتفاع نور، سنسور نور و همچنین AFS را دارا می باشد. از نظر نوع و ساختار سانروف نیز هر دو خودرو به سانروف پانورامیک، با سایه بان برقی مجهز هستند.

 

مقایسه طراحی داخلی اوتلندر هیبریدی و فونیکس  تیگو 8 پرو هیبرید e+ ، ای پلاس

در فضای داخلی این سه  خودرو، مشابهت‌های زیادی را می‌توان پیدا کرد. تودوزی فضای داخلی در این سه خودرو، چرم مشکی یا قهوه‌ای است. باید درنظر داشت که تیگو 8 پرو، طراحی بهتر و مدرن‌تری را ارائه می‌دهد. به طور کلی، تیگو 8 پرو هیبرید e+ ، ای پلاس در بخش داخلی، قابلیت‌های بیشتری نیز نسبت به میتسوبیشی اوتلندر PHEV دارد. مثلا  هر دو خودروی تیگو 8 پرو دارای فرمان دی کات، نور محیطی 64 رنگ، قابلیت استارت با ریموت، شارژر بی‌سیم، کول باکس و ...  است که هیچ کدام از این قابلیت‌ها در اوتلندر وجود ندارند.

از نظر سیستم‌های صوتی و تصویری، میتسوبیشی اوتلندر PHEV از 6 بلندگو برخوردار است و با یک صفحه نمایش 7 اینچی عرضه می‌شود. در مقابل، تیگو 8 پرو دارای یک نمایشگر 12.3 اینچی دوگانه به همراه 8 اسپیکر سونی است که تجربه صوتی و تصویری خارق العاده‌ای را برای سرنیشینان به ارمغان می‌آورد.

 

مقایسه پیشرانه و آپشن‌های فونیکس تیگو 8 پرو هیبرید e+ ، ای پلاس  و اوتلندر PHEV 

موتور اوتلندر PHEV یک موتور چهار سیلندری با ظرفیت 2.0 لیتر است که 203 اسب بخار قدرت و 332 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین دو موتور الکتریکی نیز در این خودرو تعبیه شده است که توان مورد نیاز آن‌ها از طریق باتری 336 ولتی با ظرفیت 12 کیلووات ساعت، تامین می‌شود. این خودرو با یک گیربکس  نوع DHT عرضه می‌شود.

 

موتور فونیکس تیگو 8 پرو مکسIE  موتور چهار سیلندری با ظرفیت 2.0 لیتری توربو است که موتور این خودرو می‌تواند با حجم ۲ لیتر به دلیل بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها، ۲۵۴ اسب بخار قدرت تولید کند. در کنار قدرت بالا و شاید مهم‌تر از آن، گشتاور تولید شده توسط این موتور است، جایی که با گشتاور ۳۹۰ نیوتون متر، این موتور می‌تواند کشش بسیار خوبی در جاده داشته باشد. این موتور کاملا جدید است و تولید آن به‌تازگی آغاز شده و قرار است در آینده بر روی خودروهای تیگو 9 ، اکستریم  و آریزو 8 و  دیگر از محصولات چری نیز نصب شود.

قدرت موتور این خودرو از طریق یک گیربکس دو کلاچه پیشرفته منتقل می‌شود. این گیربکس ۷ سرعته است و صفحات کلاچ آن در روغن غوطه‌ور هستند. به این ترتیب گیربکس تیگو ۸ پرو مکس، مشکلی در زمینه گرم شدن در ترافیک‌های سنگین نخواهد داشت. این گیربکس تعویض دنده‌های سریعی دارد و به‌علاوه می‌تواند بخش زیادی از نیرو را بدون اتلاف منتقل کند. گیربکس این خودرو توانایی بالایی در تحمل فشار دارد و به‌راحتی می‌تواند گشتاور تا ۴۰۰ نیوتون متر را تحمل کند.

یکی دیگر از بخش‌های جذاب و مهم مشخصات فنی تیگو ۸ پرو مکس، سیستم انتقال قدرت تیگو ۸ پرومکس است. بازار خودرو ایران سال‌ها است با انواع کراس‌اوور‌های تک دیفرانسیل (دیفرانسیل جلو) آشنا است اما همیشه کمبود یک کراس‌اوور دو دیفرانسیل در بازار وجود داشت و این دقیقا جایی است که Tiggo 8 Pro Max قرار گرفته است. این خودرو از ساختار دو دیفرانسیل بهره می‌برد و به این ترتیب نیروی موتور به هر چهار چرخ آن می‌رسد. استفاده از ساختار AWD باعث می‌شود خودرو به‌خوبی بتواند انتقال نیرو را به چرخ‌ها کنترل کند ضمن آنکه میزان گشتاور منتقل شده به هر محور، به‌صورت الکترونیکی و برحسب شرایط مسیر کنترل می‌شود.

 

 

 

در مقابل خودروی تیگو 8 پرو هیبرید e+ ، ای پلاس از یک موتور 1.5 لیتری TCI برخوردار است که در کنار دو موتور الکتریکی دیگر کار می‌کند. ظرفیت باتری این خودرو، 19.27 کیلو وات ساعت است و از باتری‌ 350 ولتی استفاده می‌کند. موتور تیگو 8 پرو e+ قادر به تولید گشتاور 510 نیوتن متر و توان 326 اسب بخار است که نسبت به اوتلندر PHEV، به میزان قابل توجهی بیشتر است. این خودرو نیز از گیربکس نوع DHT استفاده می‌کند.  

مسافت قابل پیمایش موتور اوتلندر PHEV، در حالت فقط موتور الکتریکی حدود 35.5 کیلومتر است. در حالی که خودروی تیگو 8 پرو e+، تنها با استفاده از باتری می‌تواند دو برابر این مقدار یعنی 75 کیلومتر را طی کند.

اگر ترکیب بنزین و باتری را درنظر بگیریم، اوتلندر PHEV می‌تواند با یک باک بنزین 498 کیلومتر را طی کند، در مقابل، تیگو 8 پرو e+ قادر است حدود دو برابر این مقدار یعنی 950 کیلومتر را با استفاده از هر دو موتور خود طی کند.  

از نظر سیستم تعلیق، هر سه خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق مولتی لینک در بخش عقب استفاده می‌کنند. از نظر شتاب صفرتا صد نیز خودروی اوتلندر، در برابر تیگو 8 پرو حرفی برای گفتن ندارد.

شتاب صفر تا 100 سه خودرو:

در شتاب اولیه تا 100 کیلومتر، میتسوبیشی در مقابل تیگو 8 پرو هیبرید e+ ، ای پلاس و تیگو 8 پرو مکس حرفی برای گفتن ندارند، زیرا این مقدار در تیگو 8 پرو ای پلاس حدود 7.6 ثانیه  و در تیگو 8 پرو مکس 7.8 ثانیه و در خودروی اوتلندر، 11 ثانیه است که اختلاف قابل توجهی محسوب می‌شود.

برخی از قابلیت‌ها مانند رکاب برقی، سیستم رانندگی خودکار (ADAS)، سیستم کنترل صوتی و سرد کن صندلی تنها در تیگو 8 پرو هیبرید e+ ، ای پلاس وتیگو 8 پرو مکس مشاهده می‌شوند و اوتلندر از آن‌ها بی‌بهره است.

حالت‌های رانندگی در تیگو 8 پرو، Eco،Sport ،Normal ،EV وHEV را شامل می‌شوند و در تیگو 8 پرو مکس اضافه به حالت رانندگی ECO، SPORT، COMFORT، SNOW، OFFROAD هم هستیم، در حالی که در اوتلندر، تنها دو حالت Eco  و EV مشاهده می‌شوند.

هر سه خودرو از سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک برخوردار هستند. البته این سیستم تهویه در تیگو 8 پرو، شامل فیلتر پاکسازی هوا نیز هست که این قابلیت در اوتلندر وجود ندارد. سایر سیستم‌های رفاهی و ایمنی که در هر دو خودرو وجود دارد، شامل سیستم ورود به خودرو بدون نیاز به کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم بالا رفتن خودکار شیشهها همراه با قفل درب‌ها، دوربین 360 درجه (AVM)، ترمز پارک برقی و اتوهلد است.

 

و در آخر

در این مقاله، به فونیکس تیگو 8 پرو هیبرید e+ ، ای پلاس  با میتسوبیشی اوتلندر PHEV و تیگو 8 پرو مکس IE  از جنبه‌های مختلفی پرداختیم. با توجه به مشخصات گفته شده، تیگو 8 پرو e+ امتیاز بسیار بهتری را نسبت به رقبای خود یعنی اوتلندر  PHEV  و حتی تیگو 8 پرو مکس کسب می‌کند.

به همین دلیل، ما فونیکس تیگو 8 پرو هیبرید e+ ، ای پلاس  و بعد از آن تیگو 8 پرو مکس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

حال این انتخاب با شماس که بین تیگو 8 پرو هیبرید و تیگو 8 پرو مکس کدام رو انتخاب کنید. در صورتیکه  در مناطق کوهستانی هستید و یا خودروی دو دیفرانسیل برایتان کارآیی بیشتری دارد انتخاب اول شما تیگو 8 پرو مکس خواهد بود در غیر اینصورت بهترین گزینه در این رنج قیمتی زیر سه میلیارد تومان تتیگو 8 پرو هیبرید e+ ، ای پلاس خواهد بود.

با توجه به اینکه عرضه این خودرو توسط مدیران خودرو به طور رسمی آغاز شده، باید شاهد عرضه آن به بازار کشور به عنوان یکی از خودروهای هیبریدی مدرن باشیم.

نمایندگی آسیا خودرو ( نمایندگی 366 مدیران خودرو) به عنوان یکی از معتبرترین نمایندگی های مدیران خودرو، خودروی فونیکس تیگو 8 پرو ای پلاس و تیگو 8 پرو مکس  را به شما ارائه می‌دهد.

اگر قصد خرید این خودروی جدید و خوش قیمت را دارید، می‌توانید آن را به صورت نقد و یا اقساط با حداقل پیش پرداخت ، از نمایندگی آسیا خودرو ( نمایندگی 366 مدیران خودرو) خریداری نمایید.

 

 

تیگو 8 پرو هیبرید e+ ، ای پلاس ( تیگو 8 هیبریدی)

 

اولین پیکربندی گیربکس تمام هوشمند جهان DHT 

یک انتخاب کاملا سودمند و بدون ضرر.


چون

تیگو 8 پرو هیبرید e+ ، ای پلاس همان تیگو ۸ پرومکس است اما با قدرت و گشتاور بیشتر که این را مدیون سیستم هیبرید خود است.

 
این خودرو ۲۸% قدرت و ۳۰% گشتاور بیشتری نسبت به فونیکس تیگو ۸ پرومکس تولید میکند

قدرت: ۳۲۶ اسب بخار در مقابل ۲۵۴ اسب بخار 
گشتاور: ۵۱۰ نیوتن متر در مقابل ۳۹۰ نیوتن متر

تیگو 8 پرو هیبرید e+ ، ای پلاس در هر صد کیلومتر تنها ۱.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند که ۸۰٪ کاهش سوخت  را به نسبت نسخه بنزینی ثبت می نماید

 

این خودرو از نظر قیمتی کاملا به صرفه است و شرایط خرید قسطی آن بسیار آسان و با حداقل پیش پرداخت و بالاترین میزان تسهیلات می باشد.  همچنین تحویل خودروی تیگو 8 پرو هیبرید e+ ، ای پلاس فوری می باشد.


چرا که قیمت تیگو 8 پرو هیبرید e+ ، ای پلاس در دنیا بین ۳۰ تا ۴۰ درصد گران تر از تیگو ۸ پرومکس می باشد

ولی

در ایران به دلیل اینکه تعرفه واردات خودروهای هیبریدی بسیار کمتر از خودروهای بنزینی می باشد، قیمت تیگو 8 پرو هیبرید e+ ، ای پلاس تفاوت بسیار اندکی  با تیگو ۸ پرومکس دارد.

 

 


مطالب مرتبط
رونمایی از تیگو 7 پرومکس در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 1403/4/31
اعلام قیمت جدید محصولات فونیکس برای سال ۱۴۰۳ 1403/4/23
نگاهی به تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید: انقلابی در بازار خودروهای پاک 1403/4/10
ایمنی 5 ستاره فونیکس تیگو 7 پرو در ANCAP 1403/4/6
ثبت دیدگاه اشتراک گذاری