ثبت نام یکپارچه ورود

توسعه حضور چری در بازار خودروی انگلستان

توسعه حضور چری در بازار خودروی انگلستان تیم تحریریه فونیکس 1403/1/9


چری، که از مدت‌ها پیش برنامه‌هایی برای گسترش حضور خود در بازار اروپا داشته، انگلستان را به‌عنوان یکی از مراکز اصلی خود برگزیده است. در حال حاضر، شبکه‌ای از نمایندگی‌های چری در انگلستان ایجاد شده و به‌زودی، مدل‌های متنوعی از خودروهای چری به این بازار عرضه خواهند شد. اخیراً، چری از برنامه‌ای بزرگ‌تر پرده‌برداری کرده که شامل تولید خودروها در خاک انگلستان می‌شود. این اقدام، مزایای تعرفه‌ای قابل‌توجهی را برای چری به همراه دارد و موقعیت این برند را در بازار اروپای غربی تقویت می‌کند.

چری، که مدت‌هاست برنامه‌ریزی برای عرضه محصولات خود در انگلستان را آغاز کرده، به‌زودی برندهای اومودا و جیکو را به این بازار معرفی خواهد کرد. تاکنون، ۶۰ نمایندگی در سراسر انگلستان تأسیس شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، تعداد آن‌ها به ۱۰۰ برسد. چری تا به این لحظه توانسته است موقعیت خود را در انگلستان تثبیت کند، اما هنوز به پایان مسیر نرسیده‌ایم. طبق اعلام مدیر منطقه‌ای چری در انگلستان، تولید خودرو در این کشور و ایجاد کارخانه چری، بخشی از برنامه‌های آینده این شرکت است. با این حرکت، چری از واردکننده‌ای خارجی به تولیدکننده‌ای داخلی تبدیل می‌شود، که این امر مزیت بزرگی در کاهش تعرفه‌ها برای این برند به‌حساب می‌آید و به‌این‌ترتیب، با تولید داخلی خودروها، چری می‌تواند قیمت محصولات خود را در بازار انگلستان کاهش دهد.

چری و فرصت‌های جدید در بازار انگلستان

ویکتور ژانگ، مدیر منطقه‌ای چری در انگلستان، در این باره اظهار داشت: “تولید داخلی محصولات، گامی ضروری در صنعت خودرو است. انگلستان دارای پتانسیل بالایی در صنعت خودروسازی است که بخشی از آن به همکاری نزدیک صنعت و دانشگاه‌ها در این کشور برمی‌گردد.”

او افزود: “دولت انگلستان نگاهی مثبت به سرمایه‌گذاری‌های خارجی دارد. انگلستان فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری چری است و تاکنون مذاکرات مهم و جدی بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.”

زمان‌بندی تأسیس کارخانه چری در انگلستان

گرچه ژانگ تاریخ دقیقی برای تأسیس کارخانه چری در انگلستان اعلام نکرده، اما با توجه به علاقه‌مندی هر دو طرف و همچنین سیستم تعرفه‌ای انگلستان، به نظر می‌رسد این اتفاق در آینده‌ای نزدیک رخ دهد. چری ممکن است برای این منظور، یکی از خطوط تولید موجود در انگلستان را خریداری و بازسازی کند. انگلستان، که سال‌ها به‌عنوان یکی از مراکز اصلی خودروسازی جهان شناخته می‌شود، میزبان خطوط تولید بزرگ‌ترین خودروسازان جهان بوده است. چری با خرید یکی از این کارخانه‌ها، می‌تواند به برنامه‌های خود برای توسعه حضور در بازار انگلستان و تولید محصولات خود در این کشور شتاب بخشد.

چری و توسعه بازارهای اروپایی

چری، که بیش از دو دهه است عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو چین را در اختیار دارد، اخیراً بازارهای اروپایی را به‌عنوان هدف جدید توسعه خود قرار داده است. در روزهای اخیر، خبر عرضه اومودا ۵ در بازار ایتالیا منتشر شده و اکنون چری در پی توسعه بازار خود در انگلستان است. پیش‌تر، محصولات چری در اسپانیا عرضه شده و لهستان نیز تا پایان سال، بازار بعدی چری در اروپا خواهد بود.

عرضه محصولات چری و زیربرندهای آن در انگلستان

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، چری قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، محصولات خود را


مطالب مرتبط
رونمایی از تیگو 7 پرومکس در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 1403/4/31
اعلام قیمت جدید محصولات فونیکس برای سال ۱۴۰۳ 1403/4/23
نگاهی به تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید: انقلابی در بازار خودروهای پاک 1403/4/10
ایمنی 5 ستاره فونیکس تیگو 7 پرو در ANCAP 1403/4/6
ثبت دیدگاه اشتراک گذاری