ثبت نام یکپارچه ورود

گمانه زنی خودروهای جدید برند ام وی ام در سال 1403

گمانه زنی خودروهای جدید برند ام وی ام در سال 1403 تیم تحریریه فونیکس 1403/1/13


اگر احتمالا شما هم جز فعالان بازار خودرو باشید و یا حداقل جز کسانی باشید که اخبار خودرو و خودروساز و به قول معروف مونتاژکاران رو پیگیری می کنید میدونید که شرکت خودروسازی مدیران خودرو به ارائه خودروهای جدید و پر آپشن  و به روز و با کیفیت معروف هست.

شاید اگر در سال 1395 یه دستگاه آریزو 5  چری از مدیران خودرو خریده باشید هیچ وقت فکر نمی کردید که این خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب و با تقاضای بالا،  حدود پنج نسل تغییر کنه و الان به خودروی آریزو 5اف ال یا ARRIZO 5 IE FL ام وی ام  تبدیل شده باشه.

 

اگر به سیکل برنامه های مدیران خودرو برای معرفی خودروهای جدید دقت کرده باشید میبینید که بروزآوری و معرفی محصول جدید مدیران خودرو از معرفی محصول قدیمی تر حدود شش ماه طول میکشه.

 

در سال 1402 با توجه به محدودیت هایی که وزارت صنایع  و دولت جلوی پای خودروسازها گذاشت مدیران خودرو در برند ام وی ام محصول ایکس 33 کراس و آریزو 5 اف ال و در برند فونیکس تیگو 8 پرو مکس IE  و تیگو 7 پرو پرمیوم رو رونمایی کردند.

البته شرکت مدیران خودرو در این بین علاوه بر برند ام وی ام و فونیکس، برندهای اکستریم و برند انرژی های نو  یا NEV رو نیز ایجاد کرد.

حالا با شروع سال 1403 و ناموفق بودن دولت بر اعمال فشار بر خودروسازها و حذف شورای رقابت در قیمت گذاری خودروها، وزارت صمت وظیفه قیمت گذاری خودروهای مدیران خودرو رو برعهده گرفته است و دست مدیران خودرو برای ارائه محصولات جدید و برند های جدید باز شده.

 

  

 

ایکس 55 پرو پرمیوم:

در برند ام وی ام در سال 1403 باید منتظر خودروی ایکس 55 پرو پرمیوم  با حدود 10 تا 20  درصد افزایش قیمت نسبت به نسخه ایکس 55 پروIE این خودرو باشیم .

همانطور که میدانید و قبلا هم در همین وبلاگ قیمت های خودروها رو اعلام کردیم، خودروی تیگو 4 چری یا همان ایکس 55 پرو IE  ام وی ام ، یک میلیاردو دویست و چهل و دو میلیون تومان دارد .  ایکس 55 پرو پرمیوم حدوداً بایستی در محدوده قیمتی یک میلیارد و چهارصد قیمت گذاری گردد که هم سنت افزایش قیمت و هم سنت  تولید و رونمایی خودروی جدید در مدیران خودرو اجرا گردد.

ایکس 55 پرو پرمیوم یا تیگو 4 چری  با آپشن هایی همانند تیگو 7 پرو پرمیوم باشیم. به نظر میرسه آپشن های اضافه شده در ایکس 55 پرو پرمیوم به شرح ذیل باشند:

1-      سنسور نور و باران ایکس 55 پرو پرمیوم

2-      درب صندوق برقی ایکس 55 پرو پرمیوم

3-      سنسور جلو و عقب ایکس 55 پرو پرمیوم

4-      رادارهای ADAS در ایکس 55 پرو پرمیوم

 

 

آریزو 5 پرو:

 

چری آریزو ۵ پرو که در واقع نسخه فیس‌لیفت از فونیکس آریزو ۶ پرو محسوب می‌شود، جدیدترین عضو خانواده سدان‌های ام وی ام  است که به‌تازگی پا به بازار چین گذاشته و احتمال می‌رود با نام ام وی ام آریزو 5 پرو  به ایران نیز بیاید.

خودروی جدید دیگر در برند  ام وی ام که در سال 1403 بایستی منتظر رونماییش باشیم خودروی آریزو 5 پرو خواهد بود. از اونجایی که مدیران خودرو  و برند فونیکس آن به عنوان متولی ارائه خودرو آریزو 6 پرو با رونمایی و اعلام قیمت برادر بزرگتر آن یعنی آریزو 6 جی تی فونیکس دیگر تمایلی به فروش خودروی قدیمی تر این سدان نخواهد داشت و قطعات CKD این خودرو و آپشن های آن احتمالا بر روی خودرو آریزو 5 پرو ام وی ام سوار خواهد شد. اگر بخواهیم گمانه زنی کنیم آپشن های جدید، خودروی آریزو 5 پرو بایستی شامل:

1-       رادارهای ADAS

2-       صندلی برقی هر دو طرف سرنشینان جلو  

3-       همچنین تغییرات ظاهری در چراغ های جلو و عقب خودرو

4-       شارژ وایرلس

 

باشد. محدوده قیمتی که برای این خودرو میشه حدس زد هم حدود 10 تا 20 درصد بیشتر از نمونه قبلی آریزو 5 اف ال یا ARRIZO 5 IE FL می باشد.پس حدود قیمتی این خودرو باید حدود یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان باشد.

 

 

مطابق انتظار همچون گذشته موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به همراه گیربکس اتوماتیک CVT، عهده‌دار تامین نیروی آریزو ۵ پرو  و ایکس 55 پرو پرمیوم هستند.

 

حداکثر قدرت موتور ایکس 55 پرو پرمیوم و  آریزو ۵  پرو،  برابر با ۱۵۶ اسب بخار است و نهایت گشتاور تولیدی نیز به ۲۳۰ نیوتن متر می‌رسد.

 

شتاب صفر تا ۱۰۰ ام وی ام ایکس 55 پرو پرمیوم و  آریزو ۵ پرو  با آریزو ۶ پرو خیلی تفاوت ندارد و در محدوده ۱۰.۵ ثانیه قرار می‌گیرد.

 میانگین مصرف سوخت این خودروها نیز به‌طور رسمی ۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و در عمل می‌تواند به بیش از ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز برسد.

یکی از انتقادات جدی وارده به خانواده آریزو ۶ و آریزو ۵، استفاده نکردن از سیستم تعلیق مالتی لینک برای قسمت عقب است متاسفانه آریزو ۵ پرو هم از این کمبود رنج می‌برد و سیستم تعلیق عقب آن از نوع یکپارچه میله پیچشی خواهد بود که البته این مورد در ایکس 55 پرو پرمیوم با توجه به سیستم تعلیق مالتی لینک  صدق نمی کند.

سیستم های میله پیچشی نمی‌تواند به اندازه مالتی لینک، هندلینگ و پایداری مطلوبی را در سرعت‌های بالا به وجود بیاورد. بنابراین احتمال انحراف قسمت عقب خودرو و بروز بیش فرمانی در سرعت‌های بالا برای ام وی ام آریزو ۵ پرو نیز وجود خواهد داشت البته در این مواقع سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش به کمک راننده می‌آید و از انحراف خودرو تا حد امکان جلوگیری می‌کند.  

که البته تا الان این خودرو از نظر ایمنی و کیفیت یه سر و گردن از خودروهای بی کیفیت داخلی بالاتر هست.


مطالب مرتبط
طرح فروش استثنایی ام وی ام X33 کراس - اردیبهشت ۱۴۰۳ 1403/2/30
خرید اقساطی مدیران خودرو طرح ویژه خرداد ماه سال 1403 مدیران خودرو 1403/2/28
توقف شماره‌گذاری “ایکس ۵۵ پرو” به دلیل نقص ایمنی 1403/2/19
فروش ویژه ام وی ام در اردیبهشت ۱۴۰۳ 1403/2/18
ثبت دیدگاه اشتراک گذاری