ثبت نام یکپارچه ورود

توسعه استراتژیک چری در ویتنام: سرمایه‌گذاری بزرگ در خودروهای برقی و هیبرید

توسعه استراتژیک چری در ویتنام: سرمایه‌گذاری بزرگ در خودروهای برقی و هیبرید تیم تحریریه فونیکس 1403/1/18


چری با سرمایه‌گذاری قابل توجهی بالغ بر ۸۸۰ میلیون دلار، در نظر دارد تا کارخانه‌ای مدرن برای تولید خودروهای برقی و هیبرید در ویتنام احداث کند. این حرکت، بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر چری برای تقویت حضور خود در بازارهای آسیای شرقی و جنوب شرقی است و هدف از آن، تبدیل ویتنام به یک مرکز صادراتی برای خودروهای پیشرفته به کشورهای همجوار مانند مالزی و تایلند می‌باشد.

در سال‌های اخیر، چری با تمرکز بر توسعه بازارهای صادراتی و سرمایه‌گذاری در بازارهای هدف، به دنبال تولید محلی خودرو در این بازارها بوده است. این برنامه شامل تقویت حضور در بازارهای آسیای شرقی و جنوب شرقی است که اخیراً با اعلام سرمایه‌گذاری در ویتنام توسط وزیر صنایع این کشور، به مرحله اجرا درآمده است.

توافقات و جزئیات سرمایه‌گذاری چری در ویتنام چری در نظر دارد با همکاری شرکای ویتنامی و دولت این کشور، با سرمایه‌گذاری ۸۸۰ میلیون دلاری، کارخانه‌ای برای تولید خودروهای برقی و هیبرید ایجاد کند. این کارخانه، که قبل از راه‌اندازی، محصولات چری را به صورت صادراتی به بازار ویتنام عرضه خواهد کرد، بخشی از استراتژی چری برای توسعه بازار خودروهای پیشرفته در منطقه است.

چری در این پروژه با شرکت Geleximco، یکی از گروه‌های سرمایه‌گذاری برجسته در ویتنام، همکاری خواهد کرد. کارخانه در استان “تای بین” ویتنام تأسیس خواهد شد و با ظرفیت اولیه ۲۰۰ هزار دستگاه در سال، محصولاتی از برندهای اومودا و جیکو را تولید خواهد کرد.

چری: پیشتازی در بازار ویتنام و استراتژی برد-برد سرمایه‌گذاری چری در ویتنام نه تنها نخستین حضور مستقیم یک شرکت چینی در این بازار است بلکه چری را پیش از رقبایی چون BYD در این بازار بزرگ مطرح می‌کند. با توجه به توافقات منطقه‌ای، این سرمایه‌گذاری فرصت‌های صادراتی به کشورهای همسایه را فراهم می‌آورد، و با توجه به استفاده از سیستم فرمان راست در این کشورها، محصولات بدون نیاز به تغییرات می‌توانند به فروش برسند.

این استراتژی مشابه سیاست‌های قبلی چری در بازارهای بین‌المللی است، که شامل تأسیس کارخانه‌های تولید در ایتالیا و انگلستان می‌شود و بخشی از برنامه جهانی چری برای گسترش تنوع مکان‌های تولید خودرو در سراسر جهان است. این حرکت، ویتنام را به یک بازیگر مهم در بازار خودروهای برقی تبدیل می‌کند و به چری امکان می‌دهد تا به عنوان یک خودروساز منطقه‌ای مطرح شود.


مطالب مرتبط
رونمایی از تیگو 7 پرومکس در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 1403/4/31
اعلام قیمت جدید محصولات فونیکس برای سال ۱۴۰۳ 1403/4/23
نگاهی به تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید: انقلابی در بازار خودروهای پاک 1403/4/10
ایمنی 5 ستاره فونیکس تیگو 7 پرو در ANCAP 1403/4/6
ثبت دیدگاه اشتراک گذاری