ثبت نام یکپارچه ورود

تیگو ۸ پرو مکس در تست تصادف استرالیا موفق به کسب ۵ ستاره شد

تیگو ۸ پرو مکس در تست تصادف استرالیا موفق به کسب ۵ ستاره شد تیم تحریریه فونیکس 1403/3/8


تست تصادف تیگو ۸ پرو مکس در استرالیا انجام شد و نتایج آن نشان داد که این خودروی کراس‌اوور بزرگ چری موفق به کسب ۵ ستاره کامل ایمنی شده است. این آزمون توسط موسسه A NCAP برگزار شد و تیگو ۸ پرو مکس در هر چهار آزمون اصلی این موسسه، نمره بالایی را کسب کرد. با کسب این امتیاز، این خودرو به عرضه در بازار استرالیا نزدیک شد.

موسسه A NCAP استرالیا، که وظیفه تست تصادف خودروهای مختلف در زمان ورود به بازار این کشور را بر عهده دارد، مدتی قبل تیگو ۸ پرو مکس را برای تست در اختیار گرفت. نتایج این تست‌ها چند روز قبل منتشر شد و تیگو ۸ پرو مکس با کسب ۵ ستاره ایمنی، بالاترین نشان ایمنی این موسسه را به دست آورد. تست تصادف این خودرو در استرالیا با استاندارد‌های بین‌المللی، از جمله استاندارد‌های اروپایی برگزار شد. بنابراین، تیگو ۸ پرو مکس می‌تواند نتایج مشابهی را در سایر تست‌های تصادف به دست آورد.

تیگو ۸ پرو مکس که در این آزمون‌ها مورد استفاده قرار گرفت، مشابه نمونه‌های عرضه شده در بازار ایران است و شامل کلیه سیستم‌های ایمنی و تمامی رادار‌ها می‌شود. با داشتن مجموعه کامل رادار‌ها و سنسورها، این خودرو می‌تواند تا حد زیادی از بروز حادثه جلوگیری کند. در صورت بروز تصادف، مقاومت شاسی، طراحی نقاط شکست و البته مجموعه کامل ایربگ‌ها می‌تواند مانع از افزایش شدت حادثه و آسیب به سرنشینان شود.

جزییات نتایج تست تصادف تیگو ۸ پرو مکس

تیگو ۸ پرومکس در تمامی آزمون‌های A NCAP توانسته امتیاز بالایی را کسب کند. این موسسه، نتایج بررسی‌های خود را در قالب چهار بخش مختلف منتشر می‌کند که شامل ایمنی سرنشینان بزرگسال داخل خودرو، ایمنی کودکان داخل خودرو، ایمنی عابرین پیاده و تجهیزات ایمنی کمکی است. در جریان تست تصادف تیگو ۸ پرو مکس در استرالیا، این خودرو توانست در همه این رده‌ها، امتیاز بالایی را کسب کند.

در زمینه ایمنی سرنشینان بزرگسال داخل خودرو، تیگو ۸ پرومکس ۸۸ درصد امتیازات را کسب کرد. این تست شامل آزمون‌هایی از جمله برخورد از جلو و برخوردهای جانبی است. در این تست‌ها مواردی مانند ضربه به سر، قفسه سینه، پاها و همچنین ضربه شلاقی به گردن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ایمنی کودکان نیز در این خودرو مناسب است و پرومکس با کسب ۸۷ درصد امتیازات، عملکرد مناسبی دارد. نصب صندلی کودک بر روی صندلی‌های عقب راحت است و در صورت بروز تصادف، خودرو به خوبی می‌تواند از جان کودکان حفاظت کند.

در زمینه ایمنی در برخورد با عابر پیاده، با در نظر گرفتن کلاس و ابعاد خودرو، نتیجه بسیار خوب است. تیگو ۸ پرو مکس در این تست توانست ۷۹درصد امتیازات را از آن خود کند که برای یک کراس‌اوور بزرگ رقم خوبی است. در این کلاس به دلیل ارتفاع بلند جلوی خودرو، عابر در خطر است. اما تیگو ۸ پرو مکس با ساختار سپر و بخش جلویی کاپوت، به خوبی می‌تواند مانع از آسیب به سرنشینان شود.

نقش تجهیزات دستیار راننده در ایمنی تیگو ۸ پرو مکس

آخرین بخش از آزمون‌ها، کارآیی و توان عملکرد تجهیزات ایمنی کمکی و تجهیزات دستیار راننده است. این تجهیزات باید بتوانند تا حد امکان مانع از بروز تصادف شوند که شامل تصادف با عابر پیاده و تصادف با دیگر خودرو‌ها است. همانطور که پیش از این در مطلبی با عنوان بررسی سیستم‌های ADAS در تیگو ۸ پرو مکس مرور کرده بودیم، این خودرو با سطح بالایی از سیستم‌های دستیار ایمنی راننده عرضه شده است و تا حد بسیار مناسبی می‌تواند مانع از بروز تصادف شود.


مطالب مرتبط
رونمایی از تیگو 7 پرومکس در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 1403/4/31
اعلام قیمت جدید محصولات فونیکس برای سال ۱۴۰۳ 1403/4/23
نگاهی به تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید: انقلابی در بازار خودروهای پاک 1403/4/10
ایمنی 5 ستاره فونیکس تیگو 7 پرو در ANCAP 1403/4/6
ثبت دیدگاه اشتراک گذاری