ثبت نام یکپارچه ورود

جگوار لندروور در جستجوی زیرساخت‌های برقی چری

جگوار لندروور در جستجوی زیرساخت‌های برقی چری تیم تحریریه فونیکس 1403/3/15


جگوار لندروور، بر اساس گزارشات رسانه‌های بین‌المللی، به دنبال استفاده از زیرساخت‌های خودروهای برقی چری برای توسعه خودروهای برقی خود است. این اقدام، در صورت موفقیت، می‌تواند به جگوار لندروور امکان سرعت بخشیدن به فرآیند برقی‌سازی محصولات خود را بدهد و برای این گروه یک مزیت بزرگ به حساب بیاید.

گروه جگوار لندروور، بر اساس یک خبر اخیر، در حال مذاکره با چری است تا بتواند از زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های این گروه برای خودروهای برقی خود بهره ببرد. این خبر که توسط Car Scoops منتشر شده است، نشان می‌دهد که جگوار لندروور قصد دارد از پلتفرم خودروهای برقی چری برای توسعه نسل بعدی محصولات خود استفاده کند.

هرچند هنوز هیچ یک از طرفین به این خبر واکنش نشان نداده‌اند، اما این اتفاق دور از تصور نیست. از یک سو، مدیر عامل چری مدتی قبل اعلام کرده بود که دو خودروساز بزرگ اروپایی علاقه‌مند به استفاده از پلتفرم خودروهای برقی این شرکت هستند و این می‌تواند تاییدی بر درستی این خبر باشد. از سوی دیگر، جگوار لندروور در حال حاضر شریک چری در تولید محصولات خود در چین است. این دو شرکت از سال ۲۰۱۲ در یک جوینت ونچر مشترک، محصولات جگوار لندروور از جمله جگوار XFL، لندروور دیسکاوری و رنجروور ایووک را تولید می‌کنند.

مزایای استفاده جگوار لندروور از پلتفرم چری

جگوار لندروور برنامه‌های بلندمدت برای برقی‌سازی محصولات خود دارد و حضور چری در این زمینه می‌تواند مزیت‌های زیادی برای این شرکت داشته باشد. جگوار لندروور به دنبال استفاده از زیرساخت‌های خودروهای برقی چری است تا بتواند این فرآیند را به سرعت پیش ببرد. بر اساس برنامه‌ریزی جگوار لندروور، این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ خطوط تولید خود را به طور کامل برقی کند. در این راستا، چند ماه قبل این گروه اعلام کرد که یکی از خطوط تولید خود در انگلستان را به طور کامل به تولید خودروهای برقی اختصاص می‌دهد.

برقی‌سازی کل خودروها نیاز به سرمایه‌گذاری بسیار زیادی برای توسعه پلتفرم‌های برقی دارد، امری که هم هزینه و هم سرمایه زیادی را نیاز دارد. چنین اقدامی برای خودروسازی مانند چری با حجم تولید بالا مقرون به‌صرفه است اما جگوار لندروور که حجم تولید پایینی دارد، به سختی می‌تواند هزینه‌های تحقیق و توسعه را سرشکن کند.

چری در این زمینه تاکنون گام‌های بلندی برداشته است و پیش از این نیز خبر رسیده بود که مازراتی و آلفارومئو خریدار پلتفرم برقی چری هستند و این می‌تواند نشان‌دهنده پیشگام بودن این شرکت در تولید خودروهای برقی باشد. به‌علاوه، چری هم اکنون برنامه‌های زیادی برای حضور در بازار اروپا دارد و خودروهای برقی، یکی از اصلی‌ترین تولیدات این شرکت و زیرمجموعه‌های آن در بازار اروپا خواهد بود.


مطالب مرتبط
فروش اقساطی محصولات مدیران خودرو (ویژه ارگانهای طرف قرارداد) ارگان و سازمان های طرف قرارداد 1403/5/3
شرایط فروش جدید اکستریم VX در مرداد 1403 1403/5/3
جدیدترین لیست قیمت مدیران خودرو، ام وی ام و فونیکس و اکستریم ویژه مرداد ماه 1403 به شرح جدول ذیل اعلام گردید. 1403/5/1
جدیدترین شرایط فروش مدیران خودرو ویژه مرداد ماه 1403 1403/4/31
ثبت دیدگاه اشتراک گذاری