ثبت نام یکپارچه ورود

تیگو ۸ پرو مکس: قهرمانی در رالی استقامتی Taklimakan

تیگو ۸ پرو مکس: قهرمانی در رالی استقامتی Taklimakan تیم تحریریه فونیکس 1403/3/27


تیگو ۸ پرو مکس در رالی استقامتی Taklimakan در چین، قهرمان شد. این رقابت، که در بیابان‌ها و کوهستان‌های شمال غرب چین و در مسافتی بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر برگزار می‌شود، به دلیل سختی و خطرات فراوان، به عنوان رالی شجاعان شناخته شده است.

تیگو ۸ پرو مکس، برای سومین سال متوالی، توانست در رالی استقامتی و دشوار Taklimakan در چین قهرمان شود. این خودرو، با تغییرات اندک و تقریبا به‌صورت استاندارد، در این رقابت شرکت کرد و تنها تجهیزات ایمنی رالی و تایرهای آن تغییر کرده بود.

رالی Taklimakan، یکی از مهم‌ترین رقابت‌های رالی در آسیا است. این رقابت، که در مسافتی بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر و در بیابان‌ها و کوهستان‌های شمال غرب چین برگزار می‌شود، به دلیل سختی زیاد و خطراتی که در برابر شرکت کنندگان وجود دارد، به رالی شجاعان مشهور شده است. رالی امسال، در مسافتی معادل ۴.۳۷۷ کیلومتر و در ۸ مرحله و در کلاس‌های مختلف برگزار شد. این رقابت‌ها، شباهت زیادی به رالی داکار دارد و در آن، وسایل نقلیه مختلف در کلاس‌های گوناگون حضور دارند.

تیگو ۸ پرو مکس، که در این رقابت شرکت کرد، در کلاس T1 رقابت می‌کرد. در این کلاس، خودروها باید با کمترین تغییرات وارد رالی شوند. بنابراین، تیگو ۸ پرو مکس شرکت کننده در این رقابت، عملا نمونه‌ای مشابه سایر خودروهای خطوط تولید بود که تنها تجهیزاتی ویژه رالی بر روی آن نصب شده بود. این تجهیزات اضافی، شامل باک بنزین بزرگتر، رول بار داخلی برای ایمنی، تایرهای ویژه آفرود و البته نصب یک پوشش فلزی در بخش زیرین موتور بود. بنابراین، تمامی بخش‌های خودرو، از جمله موتور و گیربکس و تعلیق و حتی امکانات رفاهی مانند سیستم تهویه و صندلی‌های برقی، به‌صورت استاندارد در این خودرو وجود داشت.

طراحی کلاس T1 این رالی، به گونه‌ای است که بتواند توانایی خودروهای استاندارد را در مسیر دشوار رالی به چالش بکشد. به همین دلیل، تنها خودروهایی می‌توانند در این کلاس موفق شوند که به‌صورت استاندارد، توان بالایی برای عبور از مسیرهای سخت داشته باشند.

در این بخش، موتور تیگو ۸ پرو مکس، به خوبی توانایی‌های خود را نشان داد. به علاوه، گیربکس و سیستم انتقال قدرت این خودرو، در عبور از مسیرهای شنی و کوهستانی، عملکرد مناسبی داشتند. همچنین، باید به سیستم تعلیق و البته توان بالای شاسی این خودرو برای جذب ضربات سنگین یک رالی استقامتی، اشاره کرد. قهرمانی تیگو ۸ پرو مکس در رالی Taklimakan، نشان دهنده توان بالای این خودرو در عبور از مسیرهای دشوار است، چیزی که در نمونه‌های غیر مسابقه‌ای نیز، باعث محبوبیت آن شده است.


مطالب مرتبط
آریزو ۸ هیبریدی در راه بازار ایران + مشخصات آریزو ۸ 1403/6/14
✍️ شنبه مورخ 17-06-1403 ثبت نام جدیدترین محصول فونیکس آریزو ۸ با تعداد بسیار محدود 1403/6/13
دلایل قانع کننده خرید تیگو ۷ پلاگین هیبرید فونیکس نسبت به سایر کراس اوور های بازار ایران 1403/6/13
بررسی جامع مشخصات فنی آریزو ۸: لوکس‌ترین سدان فونیکس 1403/6/8
ثبت دیدگاه اشتراک گذاری