ثبت نام یکپارچه ورود

رشد غیرقابل توقف محصولات اومودا در اسپانیا

رشد غیرقابل توقف محصولات اومودا در اسپانیا تیم تحریریه فونیکس 1403/6/6


محصولات اومودا در اسپانیا با سرعتی غیرقابل توقف در حال رشد هستند. این برند چینی در ژوئیه ۲۰۲۴ بیش از 1000 دستگاه خودرو به فروش رساند و رقبای خود مانند آلفارومئو، بی وای دی و ام جی را به چالش کشید. کراس‌اوور اومودا 5 در بازار ایران با نام فونیکس FX شناخته می‌شود.

اومودا در اروپا به موفقیت تجاری غیرمنتظره‌ای دست یافته است. این برند تازه‌تاسیس زیرمجموعه چری، در مدت کوتاهی توانسته است بیش از 1000 دستگاه خودرو در یک ماه بفروشد. جالب اینجاست که این موفقیت با استفاده از یک زیرساخت کوچک و تنها یک مدل به نام اومودا ۵ به دست آمده است.

هیچ نشانه‌ای از موقتی بودن این موفقیت وجود ندارد، به خصوص با توجه به عملکرد سایر برندهای فعال در بازار. طبق آمار فروش ژوئیه گذشته، اومودا در حال حاضر خودروهای بیشتری نسبت به آلفارومئو، بی وای دی، جیپ و بسیاری دیگر از برندها می‌فروشد. در ماه ژوئیه، فیات ۶۳۰ دستگاه، بی وای دی ۲۸۲ دستگاه و آلفا رومئو تنها ۱۷۴ خودرو در اسپانیا به فروش رساندند.

اومودا همچنین برندهای مهمی مانند هوندا، لکسوس، مینی، سوزوکی و تسلا را پشت سر گذاشته است. البته برند چینی هنوز نتوانسته ام جی را شکست دهد که در ماه ژوئیه ۳۹۴۴ خودرو فروخت. با این حال، ام جی باید عملکرد اومودا را زیر نظر داشته باشد، زیرا این برند ظرفیت رشد زیادی را نشان داده است.

از 1028 دستگاه اومودا ۵ فروخته‌شده در ماه ژوئیه در اسپانیا، ۱۰۱۵ نسخه بنزینی و 13 دستگاه برقی بوده است.

یکی از عوامل کلیدی موفقیت تجاری اومودا ۵، قیمت فروش آن است. مدل بنزینی با قیمت 27899 یورو (23649 یورو با تخفیف) و مدل الکتریکی با قیمت 37899 یورو (36384 یورو با تخفیف) به فروش می‌رسد.

اومودا در ادامه سال ۲۰۲۴ باید برای تقویت جایگاه خود در بازار اسپانیا تلاش کند و زمینه را برای ورود مدل بعدی خود یعنی شاسی بلند پلاگین هیبریدی اومودا ۷ آماده کند.


مطالب مرتبط
چری فولوین A8 L: بررسی فنی و مشخصات سدان هیبریدی جدید چری (آریزو 8 جدید) 1403/6/26
چری تیگو 7 اسپرت: رقیب چینی لندروور با مشخصات فنی کامل 1403/6/24
آریزو 8، ستاره درخشان بازار خودرو ایران + مشخصات 1403/6/19
آریزو ۸ هیبریدی در راه بازار ایران + مشخصات آریزو ۸ 1403/6/14
ثبت دیدگاه اشتراک گذاری