ثبت نام یکپارچه ورود

اکستریم: به زیبایی،آرامش و شکوه کیهان…

اکستریم: به زیبایی،آرامش و شکوه کیهان… تیم تحریریه فونیکس 1403/6/15


اکستریم پرچمدار خودروهای لوکس و کیفی چری در ایران خواهد بود در چین و بازار بین‌المللی با برند اِکسید (EXEED) معرفی شده است. کاملترین و پر آپشن ترین خودروهای مدیران خودرو رو در برند اکستریم خواهیم دید و ازین به بعد برند اکستریم لوکس تر از برند فونیکسخواهد بود. همانطور که خودروهای برند فونیکس از برند ام وی ام لوکس تر هستند.

 

اکستریم  :LX

 

قدرت :197 اسب بخار

انـتـقــال نـیــرو:   AWD

گشتاور :290 ن.م گشتاور

 

اکستریم LX کوچک‌ترین مدل از این برند است که وارد بازار خودرو ایران می‌شود. اکستریم LX هم از نظر جثه و هم از نظر قوای محرکه متفاوت با TXL و VX است. این کراس‌اوور نیز مثل برادران دیگرش، لوکس‌تر از محصولات فونیکس است و برای یک خانواده کوچک و استفاده شهری ایده‌آل به نظر می‌رسد.

اکستریم LX بعد از معرفی در سال 2019، به فاصله کوتاهی راهی بازارهای جهانی شده و حالا در روسیه و خاور میانه، مشتریان قابل توجهی دارد. مدلی که قرار است وارد بازار ایران شود نمونه ارتقا یافته آن است.

مشخصات فنی اکستریم LX

اکستریم LX با موتور 1.6 لیتری توربوشارژ به صورت تزریق مستقیم (TGDi) مجهز شده که نیروی 197 اسب بخاری و گشتاور 197 نیوتن متری را از طریق گیربکس اتوماتیک 7 سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. سیستم دو کلاچه تر (DCT) نیز با آرامش و دقت بیشتری این نیروی زیاد را به جعبه دنده می‌رساند و با روح کلی این خودرو متناسب است.

اکستریم LX با این سیستم تولید و انتقال قدرت، می‌تواند در کمتر از 9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد در حالی که حداکثر سرعت این گراس‌اوور لوکس نیز به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نکته جذاب دیگر این خودرو مصرف سوخت بهینه آن است که برای طی کردن 100 کیلومتر مسافت، نیاز به 6.9 لیتر سوخت استاندارد دارد و ظرفیت باک آن نیز 51 لیتر است.

  

اکستریم VX:

 قیمت اکستریم VX :  3.974.000.000  تومان

قدرت :261 اسب بخار

انـتـقــال نـیــرو:   AWD

گشتاور :400 ن.م گشتاور

 

یکی از بروزترین مدل‌های اکستریم، خودروی وی ایکس است. این خودرو با موتوری 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک آیسین، از توانایی‌ها و امکانات فنی بی‌نظیری برخوردار است. موتور این خودرو توانایی تزریق مستقیم سوخت GDI را داراست، که با این ویژگی، توانایی تولید 261 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را ارائه می‌دهد. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک آیسین ژاپن به‌صورت دائمی به تمام چهار چرخ انتقال می‌یابد. جالب است بدانیم که این گیربکس در برخی از خودروهای معروف جهانی، از جمله ب ام و X2، لکسوس RX350 و لکسوس LX570 نیز به‌کار رفته است.

مشخصات فنی VX اکستریم

یکی از مدل‌های برجسته شرکت اکستریم، خودروی VX محسوب می‌شود. این خودرو به لطف موتوری با حجم  2 لیتری، چهار سیلندر و توربوشارژ، به همراه گیربکس 8 سرعته اتوماتیک از آیسین، از قابلیت‌ها و ویژگی‌های فنی بسیار برجسته بهره‌مند است. موتور این خودرو با توانایی تزریق مستقیم سوخت GDI، توانایی تولید 261 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را ارائه می‌نماید.

 

 

اکستریم TXL:

 اکستریم TXL از نظر ابعاد بین دو مدل VX و TX قرار می‌گیرد و به نوعی مدل کشیده TX است. این کراس‌اوور متوسط، طراحی زیبا و پویایی دارد و با توجه به شکل چراغ‌ها و قطعات کرومی یا نوارهای فلزی مات روی بدنه، تصویر لوکس‌تری را نسبت به مدل‌های تیگو 8 از خود به نمایش می‌گذارد. فاصله بین دو محور، مطلوب است و به همین خاطر فضای داخلی آن برای یک خانواده 4 و حتی 5 نفره کاملا مناسب به نظر می‌رسد.
طول این خودرو 4780 میلی‌متر، عرض آن 1890 می‌متر و ارتفاع آن 1730 میلی‌متر است.

مشخصات فنی TXL اکستریم:

در داخل کابین نیز کاملا حالت لوکس و مجلل مشهود است در حالی که قرارگیری ادوات و کنترلرها در کنسول میانی هم حالت اسپرت و جوان‌پسندتری نسبت به مدل VX ایجاد کرده است. صندلی‌ها از جنس چرم باکیفیت و نرم است و مانیتور نیز به صورت یک ذوزنقه بزرگ و عریض، اطلاعات لازم و سیستم مولتی مدیا را پوشش می‌دهد و برخی از امکانات آن برای سرنشین کنار راننده نیز در دسترس است.

فرمان این خودرو نیز شبیه به مدل اکستریم VX ساخته شده و دو شاخه است و یک کات افقی هم زیر فرمان در نظر گرفته شده که پیاده و سوار شدن راننده را آسانتر می‌کند. روی فرمان نیز کنترلرهای متعددی وجود دارد که از سیستم صوتی و مولتی مدیا گرفته تا کروز کنترل تطبیقی و دسترسی‌های دیگر را پوشش می‌دهد.

سیستم صوتی اکستریم TXL نیز که توسط سونی ساخته و تنظیم شده کیفیت بالایی را برای سرنشینان تدارک دیده است. سقف شیشه‌ای پانوراما، شارژر بی‌سیم و سیستم تهویه دوگانه همزمان هم از دیگر امکانات رفاهی این خودرو است.

در زمینه ایمنی نیز نصب 6 کیسه هوا می‌تواند کمک شایانی به امنیت سرنشینان در صورت بروز حادثه نماید. 

 

پیشرانه اکستریم TXL

زیر درب موتور این خودرو، یک موتور 2 لیتری توربو با سیستم پاشش مستقیم TGDi قرار دارد که از این نظر با مدل VX مشابه است و با استفاده از یک توربو تزریق مستقیم، می‌تواند تا حدود 260 اسب بخار نیرو و 400 نیوتن متر گشتاور تولید کند و با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک (AT) و دو دیفرانسیل دائم (َAWD)، این خودرو را با شتاب خیره‌کننده‌ای به پیش می‌راند.

مجموعه این امکانات باعث شده اکستریم TXL صفر تا صد را در 7.5 ثانیه ثبت کند و حداکثر تا 210 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد که برای این شاسی‌بلند 1765 کیلوگرمی رکورد قابل توجهی است.

در صورت استفاده از سوخت باکیفیت (یورو 6)، اکستریم TXL در سیکل ترکیبی می‌تواند هر 100 کیلومتر مسافت را با 8 لیتر طی کند و با یک باک پر حدود 700 کیلومتر را خواهد پیمود.   

 

قدرت :261 اسب بخار

انـتـقــال نـیــرو:   AWD

گشتاور :400 ن.م گشتاور


مطالب مرتبط
معرفی XTRIM VX: خودروی لوکس ایرانی با فناوری پیشرفته 1403/5/4
شرایط فروش اکستریم VX ویژه مرداد ۱۴۰۳ اعلام شد. 1403/5/2
قیمت اکستریم VX در بازار ایران ویژه مرداد ماه ۱۴۰۳ 1403/4/31
ثبت دیدگاه اشتراک گذاری