ثبت نام یکپارچه ورود

چری فولوین A8 L: بررسی فنی و مشخصات سدان هیبریدی جدید چری (آریزو 8 جدید)

چری فولوین A8 L: بررسی فنی و مشخصات سدان هیبریدی جدید چری (آریزو 8 جدید) تیم تحریریه فونیکس 1403/6/26


این خودرو با الهام از کراس‌اوورهای جدید چری، ظاهری اسپرت و آینده‌نگر دارد. فولوین A8 L به لطف سیستم هیبریدی قدرتمند خود، مصرف سوخت بسیار پایینی داشته و دوستدار محیط زیست است. با مشخصات فنی پیشرفته و امکانات رفاهی متنوع، چری فولوین A8 L یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که به دنبال یک سدان لوکس و مدرن هستند.

وزارت صنعت چین به تازگی ظاهر و مشخصات سدان هیبریدی چری فولوین A8 L را که بر اساس مدل بنزینی آریزو ۸ ساخته شده، منتشر کرده است. این خودرو از طراحی جلوی تیگو ۸ پرو مکس الهام گرفته و تنها به ۱ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر نیاز دارد.

سایت «خودروهای چینی» تمامی جزئیات مربوط به چری فولوین A8 L را جمع‌آوری کرده است. همچنین، احتمال می‌رود که در آینده آریزو ۸ بنزینی نیز طراحی مشابهی دریافت کند. این خودرو در حین آزمایش در چین مشاهده شده، اما اطلاعات کمی درباره آن موجود است.

فولوین A8 L پنجمین مدل از سری فولوین در برند چری است. مدل‌های قبلی این سری شامل کراس‌اوورهای T6، T9 و T10 و همچنین سدان A8 بودند. اگرچه مدل A8 تقریباً مشابه نمونه بنزینی آریزو ۸ بود، اما مدل جدید با پسوند L طراحی جذاب‌تری دارد.

طراحی و مشخصات چری فولوین A8 L

قسمت جلوی چری فولوین A8 L دارای چراغ‌های ذوزنقه‌ای و شبکه رادیاتور هشت‌ضلعی بزرگی است. سپر جلوی آن با دریچه‌های هوای تهاجمی، بدنه را از نظر بصری گسترش می‌دهد. این طراحی، شباهت زیادی به کراس‌اوورهای چری تیگو ۸ پرو مکس، تیگو ۸ L و فولوین T9 دارد. همچنین، نمی‌توان از شباهت به آئودی در قسمت جلوی این خودرو چشم‌پوشی کرد.

نمای جانبی این خودرو تقریباً مشابه آریزو ۸ یا فولوین A8 است، اما در قسمت عقب تغییراتی دیده می‌شود. طراحان چراغ‌های روز را به شکل گرد طراحی کرده‌اند که مشابه چراغ‌های چری تیگو ۸ L است.

وزارت صنعت چین سه نسخه اضافی از ظاهر چری فولوین A8 L را ثبت کرده است که از نظر طراحی شبکه رادیاتور و سپر کمی متفاوت هستند.

ابعاد و مشخصات فنی چری فولوین A8 L

ابعاد چری فولوین A8 L یا همان آریزو 8 L عبارتند از ۴۷۹۰ × ۱۸۴۳ × ۱۴۸۷ میلی‌متر با فاصله بین محوری ۲۷۹۰ میلی‌متر. این مدل جدید تنها ۱۰ میلی‌متر طولانی‌تر از A8 معمولی است، اما ۴۳ میلی‌متر طولانی‌تر، ۱۱ میلی‌متر عریض‌تر و ۱۸ میلی‌متر بلندتر از آریزو ۸ است.

فولوین A8 L با وجود سپر جلوی بزرگ، قابلیت عبور هندسی خوبی دارد. آویزهای جلو و عقب به ترتیب ۹۴۲ و ۱۰۵۸ میلی‌متر هستند و زوایای ورود و خروج ۱۵ و ۱۷ درجه دارند. این خودرو می‌تواند لاستیک‌هایی با ابعاد مختلف از جمله 215/50 R17 تا 235/45R18 را نصب کند.

وزن خالص این سدان جدید بین ۱۷۳۰ تا ۱۷۷۰ کیلوگرم است و وزن ناخالص آن به ۲۱۵۵ کیلوگرم می‌رسد. این مدل ۶۸ تا ۷۴ کیلوگرم سنگین‌تر از فولوین A8 معمولی و ۲۴۱ تا ۲۸۱ کیلوگرم سنگین‌تر از آریزو ۸ است.

سیستم قوای محرکه و عملکرد چری فولوین A8 L

چری فولوین A8 L از سیستم قوای محرکه هیبریدی C-DM بهره می‌برد. موتور ۱.۵ لیتری SQRH4J15 با قدرت ۱۵۶ اسب بخار زیر کاپوت این خودرو قرار دارد. اطلاعات رسمی درباره موتورهای الکتریکی هنوز منتشر نشده است، اما احتمالاً این خودرو از موتورهای الکتریکی مشابه RX C-DM با قدرت ۱۰۲ و ۱۲۲ اسب بخار استفاده می‌کند. حداکثر سرعت این سدان ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است.

باتری لیتیوم-فسفات آهن (LFP) ساخت شرکت گوشن با ظرفیت ۱۸.۶۷ کیلووات ساعت، سیستم قوای محرکه را تغذیه می‌کند. شارژ کامل این باتری برای ۱۰۶ کیلومتر مسافت در حالت الکتریکی کافی است. در حالت هیبریدی، این خودرو تنها ۱ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند و در صورت تخلیه کامل باتری، مصرف سوخت به ۴.۲ لیتر افزایش می‌یابد.

آینده چری فولوین A8 L و آریزو ۸

چری قصد دارد نسخه هیبریدی و بنزینی آریزو ۸ را به بازار چین عرضه کند. به نظر می‌رسد که نسخه هیبریدی همان چری فولوین A8 L باشد. نسخه بنزینی این سدان نیز اخیراً در حین آزمایش در چین مشاهده شده است و احتمالاً طراحی مشابهی خواهد داشت.


مطالب مرتبط
تیگو 8 پرو 2025: رقیب جدید در بازار شاسی بلندهای خانوادگی 1403/6/27
چری تیگو 7 اسپرت: رقیب چینی لندروور با مشخصات فنی کامل 1403/6/24
آریزو 8، ستاره درخشان بازار خودرو ایران + مشخصات 1403/6/19
ثبت دیدگاه اشتراک گذاری