ثبت نام یکپارچه ورود

تیگو 7 پرو پرمیوم جدیدترین نسخه تیگو 7 پرو

تیگو 7 پرو پرمیوم جدیدترین نسخه تیگو 7 پرو تیم تحریریه فونیکس 1402/9/20


مشخصات فنی تیگو ۷ پرو

مشخصات فنی تیگو ۷ پرو نسبت به نسل قبلی این خودرو تغییراتی داشته است اما در نهایت مشخصات فنی این خودرو همچنان مناسب است و می‌تواند هم نیاز جوان‌ترها و هم نیاز خانواده‌ها را برآورده کند. در این زمینه باید در نظر گرفت علاوه بر قدرت موتور و توانایی‌های گیربکس، مسئله هماهنگی این دو بخش نیز اهمیت زیادی دارد و این مسئله در تیگو ۷ پرو به‌خوبی رعایت شده است. به این ترتیب گیربکس می‌تواند به‌خوبی توان موتور را به کار بگیرد و در زمان لازم، با بالا بردن دور موتور، رانندگی سریعی را به ارمغان بیاورد.

 

موتور فونیکس تیگو ۷ پرو

همان‌طور که گفتیم موتور تیگو ۷ پرو یک نمونه چهار سیلندر خطی با حجم ۱.۵ لیتر است. این موتور برای محصولات فونیکس آشنا است چراکه محصولات دیگر این برند هم نصب شده است. موتور فونیکس تیگو ۷ پرو که پیش از این برنده جایزه موتور برتر بازار چین هم شده، با توربو شارژر تقویت می‌شود. به این ترتیب با تزریق هوای بیشتر به داخل موتور، امکان تزریق سوخت بیشتر هم فراهم می‌شود و مجموع این دو عامل قدرت موتور را بالا می‌برد.

 

موتور این خودرو می‌تواند۱۵۶ اسب بخار قدرت تولید کند و به این ترتیب بیش از ۱۰۰ اسب بخار قدرت به ازای هر لیتر حجم موتور در اختیار راننده است. در کنار قدرت مناسب، گشتاور ۲۳۰ نیوتون متری این موتور را نیز باید در نظر گرفت چراکه نقش مهمی در شتاب گیری و کشش تیگو ۷ پرو دارد.

 

در نهایت بد نیست بدانید موتور این خودرو با همکاری شرکت AVL اتریش طراحی شده است و دوام بالای آن در سال‌های اخیر نشان از کیفیت مناسبش دارد. یکی دیگر از مزیت‌های بزرگ موتور این خودرو، رسیدن به حداکثر گشتاور در دور موتور زیر ۲۰۰۰ است. به این ترتیب راننده با کمترین میزان فشردن پدال گاز، می‌تواند با بالاترین حد کشش موتور دست پیدا کند.

 

گیربکس تیگو ۷ پرو

در کنار قدرت موتور، خودرو نیاز به گیربکس مناسب نیز دارد تا بتواند قدرت موتور را به چرخ‌ها برساند. در تیگو ۷ پرو، این وظیفه بر عهده نسل جدید گیربکس‌های CVT این شرکت است. گیربکس این خودرو با همکاری بوش آلمان طراحی شده و هم‌اکنون بر روی طیف گسترده‌ای از محصولات فونیکس نصب می‌شود. این گیربکس علاوه بر کنترل اتوماتیک، دارای وضعیت تیپ ترونیک نیز هست می‌تواند ۹ دنده را شبیه‌سازی کند. به این ترتیب می‌توان گفت تیگو ۷ پرو از گیربکس CVT 9 سرعته بهره‌مند است. کنترل این گیربکس به‌صورت برقی است و به همین دلیل دسته دنده آن نیز به‌صورت برقی کنترل می‌شود.

 

نیروی موتور خودرو به چرخ‌های جلو می‌رسد و فونیکس تیگو ۷ پرو خودرویی دیفرانسیل جلو است. راننده علاوه بر اینکه امکان تعویض دنده‌ها را دارد، می‌تواند از حالت‌های رانندگی اسپرت و اکو نیز در خودرو استفاده کند. به این ترتیب می‌توانید بین یک رانندگی اقتصادی یا یک رانندگی سریع یکی را انتخاب کنید. متناسب با این تنظیمات، واکنش موتور و تعویض دنده‌ها تغییر می‌کند.

 

کابین تیگو ۷ پرو؛ داخل تیگو ۷ پرو چگونه است؟

با نشستن در کابین تیگو ۷ پرو قطعا متوجه یک خودروی به‌روز و مدرن می‌شوید. امکانات زیادی در اختیار راننده و سرنشینان است و امکان تنظیمات بخش‌های مختلف به‌راحتی وجود دارد. در داخل کابین، ترکیب چرم مشکی و قرمز، حال و هوای اسپرت تری به خودرو می‌شد و به‌علاوه پوشش‌های برس خورده طرح آلومینیومی در بخش‌های مختلف نیز به جذابیت‌های کابین اضافه می‌کند. به این ترتیب در همان نگاه اول می‌توانید حس یک خودرو اسپرت خانوادگی را داشته باشید.

 

فضای داخلی خودرو برای ۵ سرنشین کاملا جادار است. در کنار این‌ها با داشتن سقف پانوراما، فضای کابین حتی بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر می‌رسد. صندلی‌های خودرو با چرم پوشیده شده‌اند و به‌ویژه در بخش جلو به‌خوبی راننده و سرنشین را در برمی‌گیرند. در مقابل راننده فرمان D کات به همراه کنترل‌های سیستم صوتی و سیستم کروز کنترل نصب شده است. به‌علاوه راننده می‌تواند از نشان‌دهنده‌های دیجیتال با قابلیت تنظیم هم لذت ببرد. در بخش میانی نشان دهنده بزرگ ۱۰.۲۵ اینچی را خواهید داشت که سیستم صوتی و تنظیمات مختلف خودرو را در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

آپشن ها و امکانات تیگو ۷ پرو

محصولات Fownix از آغاز عرضه در ایران، با سطح بالایی از آپشن ها و امکانات رفاهی و ایمنی عرضه شده‌اند. در این زمینه آپشن های تیگو ۷ پرو هم لیست بسیار کاملی است که برخی از آن‌ها را تا مدتی قبل فقط در خودروهای وارداتی می‌دیدیم. به این دلیل این خودرو می‌توان یک رقیب مناسب برای خودروهای وارداتی دست‌دوم در بازار باشد در حالیکه قیمت آن پایین‌تر است و در بعضی موارد آپشن های بالاتری نیز دارد و از گارانتی بلندمدت هم برخوردار است.

در این بخش مروری کوتاه بر لیست آپشن های تیگو ۷ پرو خواهیم داشت. البته لیست همه آپشن های این خودرو طولانی‌تر از آن است که بتوان در این بخش مرور کرد ولی تلاش می‌کنیم اصلی‌ترین آپشن های این خودرو را بررسی کنیم.

 

آپشن های رفاهی فونیکس تیگو ۷ پرو

آپشن های رفاهی خودرو مجموعه‌ای از آپشن ها و امکانات است که سفر راحت‌تر سرنشینان کمک می‌کند و به‌علاوه باعث راحت‌تر شدن رانندگی برای راننده می‌شود. در این زمینه تیگو ۷ پرو با دست پر به میدان آمده و لیست بلندی از امکانات و آپشن های رفاهی را تدارک دیده است.

 

در درجه اول باید به صندلی‌های این خودرو اشاره کنیم. صندلی‌ها پوشش چرمی دارند و صندلی‌های جلو به‌صورت برقی تنظیم می‌شوند. صندلی راننده علاوه بر تنظیمات برقی ۶ جهته، دارای پر کن گودی کمر نیز هست که تنظیمات آن نیز برقی است و می‌توان آن را در ۴ جهت تنظیم کرد. صندلی‌های ردیف جلو گرم‌کن نیز دارند که یک کمک بزرگ در روزهای سرد است.

 

فضای داخلی کابین با داشتن سقف پانوراما، کاملا پرنور است و به‌علاوه پوشش ضد UV شیشه سقف، مانع از ورود اشعه‌های مضر آفتاب به داخل کابین می‌شود و به‌علاوه جلوی گرم شدن کابین را می‌گیرد. غیر از این باید به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک تیگو ۷ پرو اشاره کنیم که دوگانه و دیجیتال است با استفاده از صفحه لمسی تنظیم می‌شود. در کنار سرنشینان جلو که هر یک می‌توانند دمای دلخواه خود را تنظیم کنند، دریچه‌های تهیه برای سرنشینان عقب نیز در نظر گرفته شده است. به‌علاوه کول باکس نیز در کنسول میانی وجود دارد که با استفاده از مسیری جداگانه، هوای خنک کولر را به نوشیدنی‌ها می‌رساند. داخل کابین با نورپردازی ۷ رنگ قابل تنظیم جلوه جذابی دارد و قطعا تا مدت‌ها از آن لذت خواهید برد.

 

صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی لمسی در میانه داشبورد، سیستم صوتی این خودرو را کنترل می‌کند و به‌علاوه بخش‌هایی از تنظیمات خودرو نیز از این طریق انجام می‌شود. این سیستم قابلیت اتصال به تلفن همراه به‌صورت بیسیم دارد و می‌توانید تماس‌ها یا فایل‌های صوتی و حتی صفحه تلفن همراه را در آن به اشتراک بگذارید. قابلیت شارژ بیسیم تلفن همراه نیز در این خودرو در نظر گرفته شده است.

 

سیستم ورود و استارت بدون کلید، امکان روشن کردن موتور از راه دور، پاور ویندوز، ۶ عدد بلندگو استریو، صفحه کیلومتر دیجیتال، چراغ مشایعت تا منزل، اتولایت، چراغ‌های جلو و عقب و دیلایت با فناوری LED، دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان با نیروی کمکی برقی، کروز کنترل، ترمز پارک برقی و کروز کنترل و از دیگر آپشن های رفاهی تیگو ۷ پرو است.

 

آپشن های ایمنی تیگو ۷ پرو

در کنار آپشن ها و امکانات رفاهی، ایمنی خودرو نیز اهمیت زیادی دارد و در این زمینه نیز آپشن های تیگو ۷ پرو کامل است. در زمینه ایمنی، اولویت اول پیشگیری از وقوع تصادف است و پس از آن در صورت بروز تصادف، خودرو باید بتواند به بهترین شکل از جان سرنشینان محافظت کند.

 

بخش زیادی از اتاق تیگو ۷ پرو از فولاد با مقاومت بسیار زیاد ساخته شده است و به‌علاوه نقاط شکست نیز در شاسی آن در نظر گرفته شده. به این ترتیب در صورت بروز تصادف، شاسی می‌تواند تا حد بسیار خوبی نیروی تصادف را مستهلک کند تا اتاق سرنشینان سالم باقی بماند. در کنار این‌ها، ۶ ایربگ شامل ایربگ های جلو، جانبی و پرده‌ای نیز بر روی این خودرو نصب شده است تا در صورت بروز تصادف، مانع از برخورد سر و بدن سرنشینان با بخش‌های سخت کابین شود.

 

سیستم‌های ایمنی الکترونیکی کمکی این خودرو محصول شرکت بوش آلمان هستند و طیف گسترده‌ای را در برمی‌گیرند. سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم ترمز کمکی اضطراری EBA، سیستم کمکی آغاز حرکت در سربالایی HHC و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC و به‌صورت استاندارد بر روی این خودرو نصب می‌شود.

 

تجربه رانندگی با تیگو ۷ پرو

در زمان رانندگی با تیگو ۷ پرو در درجه اول نرمی و راحتی در حرکت و صدای کم موتور داخل کابین نظرتان را جلب می‌کند. به‌علاوه نحوه نشستن بر روی صندلی‌ها به‌ویژه صندلی‌های جلو هم مناسب است چون هم دید خوبی به اطراف دارید و هم دسترسی به کنترل‌های مختلف آسان است.

 

در زمان حرکت، موتور و گیربکس گوش به‌فرمان هستند و متناسب با نیاز راننده، دور موتور و ضریب گیربکس تغییر می‌کند. گیربکس تیگو ۷ پرو در نسل جدید CVT است که نسبت به گیربکس دوال کلاچ نسل قبلی، برای ترافیک‌های شهری گزینه مناسب‌تری است. این گیربکس همیشه می‌تواند بهترین ضریب دنده و بهترین دور موتور را در اختیارتان بگذارد. البته با استفاده از حالت رانندگی اسپرت، می‌توانید دور موتور را بالاتر هم ببرید. امکان کنترل ضریب دنده‌ها توسط راننده هم وجود دارد. با توجه به برقی بودن دنده، از تغییر وضعیت دسته دنده هم راضی خواهید بود چون مانند خودروهای لوکس، نیازی به جابجایی دسته دنده نیست و تنها کافی است آن را به جلو یا عیب ببرید تا بین وضعیت خلاص و حرکت و دنده عقب جابجا شود. با فشردن کلید بالایی دسته دنده هم وضعیت پارک فعال می‌شود.

 

ترمز پارک برقی جذاب است اما بهتر از آن برای ترافیک‌های شهری، سیستم اتوهلد خواهد بود. در ترافیک همیشه می‌توانید از دوربین ۳۶۰ درجه بسیار باکیفیت خودرو استفاده کنید و تصویری شبیه‌سازی شده از بالای خودرو را ببینید تا فضای اطراف خودرو تحت کنترلتان باشد. نورپردازی داخل کابین جذاب است و امکان کنترل تغییر رنگ آن را هم دارید. کار کردن با صفحه نمایش مرکزی آسان است و منوها در دسترس و واضح هستند. به‌علاوه امکان mirror کردن تلفن همراه بر روی صفحه نمایش باعث می‌شود به برنامه تلفن همراه هم دسترسی داشته باشید. در کنار این‌ها، فرمان برقی در رانندگی شهری بسیار سبک است و باعث خستگی نمی‌شود. در مقابل با افزایش سرعت، فرمان سفت‌تر می‌شود تا کنترل خودرو برای راننده آسان‌تر شود.

 

تیگو ۷ پرو به‌خوبی از پس دست‌اندازهای خیابان‌ها و جاده‌های ایران برمی‌آید و معمولا بی‌صدا و بدون تکان شدید از روی آن‌ها عبور می‌کند. در این زمینه به‌ویژه سیستم تعلیق پیشرفته چند اتصاله عقب کمک بزرگی است و مانع از حرکت و تکان بیش از حد کابین می‌شود و سرنشینان عقب قطعا از نرمی آن راضی خواهد بود. فضای پا و سر در صندلی‌های عقب مناسب است و سه نفر بزرگ‌سال هم می‌توانند به‌راحتی از فضای صندلی‌های عقب این خودرو استفاده کنند.

 

تیگو ۷ پرو هرچند خودرویی برای رانندگی اسپرت نیست ولی در این شرایط هم می‌تواند راننده را همراهی کند. در این وضعیت دور موتور به‌خوبی بالا می‌رود و توربو شارژر حداکثر توان موتور را ایجاد می‌کند. دنده‌ها دیرتر سبک می‌شوند تا خودرو بتواند با شتاب خوبی حرکت کند. در پیچ‌ها هم وضعیت قابل قبول است و خودرو تا حد مناسبی در اختیار راننده باقی می‌ماند. البته در این زمان هم اگر موقعیت خطرناک شود، سیستم ESP به‌سرعت وارد مدارد شده و کنترل خودرو را آسان می‌کند.

 

کاتالوگ تیگو ۷ پرو

کاتالوگ تیگو ۷ پرو را می‌توانید در بخش بالایی همین مطلب دانلود کنید. در کاتالوگ این خودرو، اصلی‌ترین مشخصات و آپشن های خودرو درج شده است اما همان‌طور که گفتیم، لیست امکانات و آپشن های این خودرو بیشتر از آن است که بتوان همه آن را در کاتالوگ درج کرد. به همین دلیل در کاتالوگ تیگو ۷ پرو، مشخصات اصلی و آپشن های کلیدی درج شده است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با نمایندگی‌های آسیا خودرو تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

 

شرایط فروش تیگو ۷ پرو

برای آگاهی از شرایط فروش تیگو ۷ پرو می‌توانید با آسیا خودرو تماس بگیرید. برای این منظور کافی است با تلفن‌های

021-79176000

تماس بگیرید تا کارشناسان آسیا خودرو در زمینه قیمت تیگو ۷ پرو شرایط فروش این خودرو پاسخگوی شما باشند.


مطالب مرتبط
فروش اقساطی محصولات مدیران خودرو (ویژه ارگانهای طرف قرارداد) ارگان و سازمان های طرف قرارداد 1403/5/3
شرایط فروش جدید اکستریم VX در مرداد 1403 1403/5/3
جدیدترین لیست قیمت مدیران خودرو، ام وی ام و فونیکس و اکستریم ویژه مرداد ماه 1403 به شرح جدول ذیل اعلام گردید. 1403/5/1
جدیدترین شرایط فروش مدیران خودرو ویژه مرداد ماه 1403 1403/4/31
ثبت دیدگاه اشتراک گذاری