ثبت نام یکپارچه ورود

آریزو ۶ جی تی

آریزو ۶ جی تی تیم تحریریه فونیکس 1402/10/17


طراحی ظاهری آریزو ۶ جی تی

در آریزو ۶ جی تی، تغییرات عمده‌ای در نمای جلوی خودرو به وجود آمده است. جلوپنجره ساده نسخه پرو جای خود را به جلوپنجره X شکل مشابه سبک طراحی لکسوس داده است و چراغ‌ها با تبعیت از همین سبک، حالتی باریک و خشمگین به خود گرفته اند. در سمت راست جلوپنجره نیز یک نشان GT نصب شده است که حکایت از تغییرات فنی و ظاهری برای این خودرو دارد. در بخش عقب نیز خروجی‌های دوبل اگزوز در دو طرف سپر خودنمایی می‌کنند و قالب چراغ‌ها همچنان به صورت به هم پیوسته با زمینه تیره هستند. بخش‌های دیگر این سدان جدید مانند سقف، ستون‌ها و درهای کناری عیناً دست نخورده نسبت به قبل حفظ شده‌اند.

 

 

کابین آریزو ۶ جی تی

کابین آریزو ۶ جی تی در ایران تریم قرمزرنگ خواهد داشت و قالب صندلی‌ها نیز در این نسخه تغییر کرده‌اند. مانیتور و کلاستر یکپارچه، سیستم خودران سطح دو پلاس شامل کروز کنترل تطبیقی، تثبیت حرکت بین خطوط، رادار تابلو خوان، سیستم ترمز اضطراری خودکار، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، هشدار برخورد از عقب، گیربکس شیفت بای وایر، پد شارژر وایرلس، سیستم فرمان پذیری صوتی، غربیلک فرمان جدید، گرم‌کن صندلی‌های جلو و قابلیت تنظیم فرمان در چهار جهت نیز از دیگر ویژگی‌ها و امکانات آریزو ۶ جی تی به حساب می‌آیند.

ابعاد خودرو

فونیکس آریزو ۶ جی تی دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۱۰، ۱۸۲۹ و ۱۴۹۰ میلی‌متر است و فاصله محوری آن هم ۲۶۷۰ میلی‌متر اعلام شده است.

مشخصات فنی؛ بخش جذاب آریزو ۶ جی تی

برای فونیکس آریزو ۶ جی تی از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ تیگو ۸ پرو استفاده شده است. این پیرانه دارای قدرت ۲۰۰ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است. با این موتور، آریزو ۶ جی تی قادر به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در زمانی کمتر از ۸ ثانیه است. همچنین، سرعت بالای این خودرو به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

آریزو ۶ جی تی با سیستم جعبه‌ دنده اتوماتیک ۷ سرعته مجهز شده است و دارای سیستم دنده‌بکس دوگانه می‌باشد. همچنین، این خودرو دارای سیستم تعلیق مستقل در هر چهار چرخ است که بهبود کیفیت رانندگی و کنترل بر روی جاده را بهبود می‌بخشد.

آریزو ۶ جی تی همچنین از سیستم ترمز برقی با قابلیت بازیابی انرژی (Regenerative Braking) استفاده می‌کند که به کارایی سیستم ترمز کمک می‌کند و انرژی تولید شده در هنگام ترمز کردن را ذخیره و به سیستم باتری باز می‌گرداند.

به طور کلی، آریزو ۶ جی تی با طراحی ظاهری جذاب، کابین مجهز و امکانات فنی پیشرفته، یک خودروی جذاب و عملکرد قوی است که برای علاقه‌مندان به سرعت و استایل خاص ورزشی مناسب خواهد بود.


مطالب مرتبط
رونمایی از تیگو 7 پرومکس در نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 1403/4/31
اعلام قیمت جدید محصولات فونیکس برای سال ۱۴۰۳ 1403/4/23
نگاهی به تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید: انقلابی در بازار خودروهای پاک 1403/4/10
ایمنی 5 ستاره فونیکس تیگو 7 پرو در ANCAP 1403/4/6
ثبت دیدگاه اشتراک گذاری