ثبت نام یکپارچه ورود

تولید پژو پارس ادامه دارد

تولید پژو پارس ادامه دارد تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1402/12/10


مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران، اعلام کرد که تولید خودروی پژو پارس تا زمانی که نتایج مرکز آزمون بین المللی استاندارد مشخص شود، ادامه دارد.

به گفته پایگاه های خبری، وی در توضیحاتی درباره این موضوع، گفت: اعضای شورای عالی استاندارد همیشه بر روی رعایت قانون و مقررات فنی تمرکز داشته‌اند و سعی کرده‌اند که خودروسازان را به اصلاح و بهبود عیوب فنی در زمینه‌های ایمنی و کیفیت متعهد کنند. خودروی پژو پارس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اسلام پناه، بیان کرد که برای رفع نگرانی ثبت نام کنندگان، تولید کننده باید با ترافیک بالا و در چند شیفت، تولید خودرو را انجام دهد و دغدغه مصرف کنندگان را رفع کند.

وی همچنین افزود: ما به تولید کننده فرصت داده‌ایم که با اخذ تعهد از او و رعایت الزامات فنی و ایمنی، تولید خودرو را تا زمانی که نتایج مرکز آزمون بین المللی استاندارد از بابت تست‌هایی که از او خواسته‌ایم، دریافت کنیم. انتظار می‌رود که این نتایج تا فروردین ماه ۱۴۰۳ معلوم شوند.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: تولید خودروی پژو پارس تا مشخص شدن نتایج مرکز آزمون بین المللی استاندارد، ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که ۲۴ دی ماه، وی با تاکید بر اجرای قانون استاندارد‌های اجباری در صنعت خودرو، گفت: این قانون قطعا اجرا خواهد شد و تولیدکنندگان باید خود را با قوانین استاندارد هماهنگ کنند. گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز تا نیمه اسفند ماه سال جاری مجوز تولید خودروی پژو پارس را خواهد داشت و پس از آن باید بر اساس قانون عمل کند. مدیرعامل ایران‌خودرو نیز پس از مدتی از رایزنی با سازمان استاندارد برای ادامه تولید تا پایان امسال خبر داد و گفت: اگر برای سال آینده مجوز تولید با استاندارد‌های فعلی صادر نشود، ما خودروی جایگزین با استاندارد‌های بهتر را برای مشتریان در نظر خواهیم گرفت.

خودروی پژو پارس از سال ۱۳۷۹ با نام پرشیا و سپس با نام پارس در گروه صنعتی ایران‌خودرو تولید شده است.


مطالب مرتبط
سایپا سیتروئن C3-XR را به بازار ایران آورد 1403/6/28
تیانا 2024، بازگشت پرقدرت یک سدان لوکس ژاپنی 1403/6/27
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22