ثبت نام یکپارچه ورود

کلاهبرداری در پمپ‌های بنزینی

کلاهبرداری در پمپ‌های بنزینی تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/2/9


در طول دو سال گذشته، بسیاری از شهروندان هنگام مراجعه به پمپ بنزین‌ها، با افرادی روبرو شده‌اند که با جابجایی تراشه‌های کارت سوخت، به سودجویی می‌پردازند.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که در برخی پمپ بنزین‌ها، کلاهبرداران با تعویض تراشه‌های کارت سوخت، محتوای سوخت کارت‌ها را خالی می‌کنند.

به گزارش مهر، وضعیت به این صورت است که برخی از رانندگان هنگام سوخت‌گیری از خودروی خود پیاده نمی‌شوند و کارت سوخت خود را به متصدی پمپ بنزین می‌دهند. پس از سوخت‌گیری، کارت به راننده بازگردانده می‌شود که تا اینجا، همه چیز عادی به نظر می‌رسد. اما، زمانی که راننده برای سوخت‌گیری بعدی مراجعه می‌کند، با کارت سوخت خالی مواجه می‌شود. در این شرایط، تا زمانی که کارت سوخت جدید برای فرد صادر نشود، افرادی که تراشه قبلی را دارند، قادر به سوخت‌گیری هستند. به همین دلیل، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بارها تأکید کرده است که شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، می‌توانند با شماره ۰۹۶۲۷ تماس گرفته و موضوع را گزارش دهند تا در اسرع وقت بررسی و اطلاع‌رسانی شود.

این شرکت همچنین مجدداً تأکید کرده است که شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به نکات ایمنی توجه داشته باشند. کارت‌های هوشمند سوخت موجود در پمپ بنزین‌ها تنها برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده‌اند و توصیه می‌شود که شهروندان با دقت و رعایت اصول ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند و از دادن کارت سوخت خود به دیگران خودداری نمایند.

بر اساس این گزارش، شهروندان باید از دادن کارت سوخت خود به دیگران خودداری کنند تا از بروز مشکلات مشابه جلوگیری شود.


مطالب مرتبط
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22
شرایط ثبت نام نقد و اقساط کی ام سی EJ7 توسط کرمان موتور 1403/6/20
آئودی A3 و Q3 مدل 2024؛ هدیه‌ای ویژه از نادین خودرو به جانبازان 1403/6/19