ثبت نام یکپارچه ورود

ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها در آزادراه‌ها

ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها در آزادراه‌ها تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/2/19


سرهنگ ابراهیم ارزانی، رئیس پلیس‌راه تهران بزرگ، در نشست خبری اخیر خود تأکید کرد که ورود و تردد موتورسیکلت‌ها در آزادراه‌ها، به ویژه آزادراه تهران شمال، ممنوع است. این ممنوعیت در راستای کاهش تصادفات و افزایش ایمنی جاده‌ای اعمال شده است.

وی همچنین از کاهش ۶ درصدی تعداد جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای در سال ۱۴۰۲ خبر داد و این موفقیت را مرهون تلاش‌های پلیس راه و همکاری مردم دانست. ارزانی افزود که بیشترین تصادفات در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۰ روی داده که عمدتاً به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان پس از بازگشت از محل کار بوده است.

رئیس پلیس‌راه تهران بزرگ با اشاره به اینکه ۲۶ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو رخ داده، تأکید کرد که لاین اضطرار تنها برای خودرو‌های امدادی، پلیس و امدادرسانان در نظر گرفته شده و تردد خودرو‌های دیگر در این لاین ممنوع است و در صورت مشاهده، با خودرو‌های متخلف برخورد قاطعانه‌ای صورت می‌گیرد.

او در پایان گفت که مأموران پلیس راه به محض مشاهده موتورسیکلت‌ها در آزادراه‌ها، اقدام به توقیف آن‌ها می‌کنند و این ممنوعیت شامل موتورسیکلت‌های سنگین نیز می‌شود که به هیچ عنوان اجازه تردد ندارند. این اقدامات به منظور تضمین ایمنی بیشتر برای تمامی استفاده‌کنندگان از آزادراه‌ها انجام می‌شود.


مطالب مرتبط
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22
شرایط ثبت نام نقد و اقساط کی ام سی EJ7 توسط کرمان موتور 1403/6/20
آئودی A3 و Q3 مدل 2024؛ هدیه‌ای ویژه از نادین خودرو به جانبازان 1403/6/19