ثبت نام یکپارچه ورود

اطلاعیه مهم پلیس راهور فراجا در خصوص تعویض پلاک‌های مخدوش

اطلاعیه مهم پلیس راهور فراجا در خصوص تعویض پلاک‌های مخدوش تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/2/25


پلیس راهور فراجا اعلام کرد که دارندگان پلاک‌های آسیب‌دیده و ناخوانا تا پایان اردیبهشت فرصت دارند برای جایگزینی پلاک‌های خود اقدام نمایند. سرهنگ علی محمدی، رئیس مرکز شماره‌گذاری، با اشاره به قوانین مربوط به پلاک‌های نامعتبر، تأکید کرد که هر گونه دستکاری در اطلاعات و اعداد پلاک‌ها به موجب ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی جرم است و پلیس مکلف به توقیف خودرو و معرفی صاحب و راننده آن به مراجع قضائی می‌باشد.

وی افزود که بر اساس قانون، افرادی که عمداً پلاک خودروی خود را مخدوش کنند، ممکن است به مدت ۶ ماه تا یک سال زندانی شوند. سرهنگ محمدی همچنین یادآور شد که دارندگان خودروهایی که پلاک‌های آن‌ها از سال ۱۳۹۳ مخدوش شده‌اند، می‌توانند تا پایان اردیبهشت بدون پرداخت هزینه، پلاک‌های خود را تعویض کنند. اما اگر پلاک‌ها پس از سال ۱۳۹۳ عمداً مخدوش شده باشند، مالکان تا پایان اردیبهشت فرصت دارند با پرداخت هزینه و بدون تعقیب قضائی، پلاک خود را تعویض نمایند.

رئیس مرکز شماره‌گذاری تأکید کرد که در صورت عدم استفاده از این فرصت، از ابتدای خرداد، پلیس به محض مشاهده پلاک‌های مخدوش، اقدام به اعمال قانون و توقیف خودرو خواهد کرد و مالکان را به مراجع قضائی معرفی خواهد نمود.


مطالب مرتبط
سایپا سیتروئن C3-XR را به بازار ایران آورد 1403/6/28
تیانا 2024، بازگشت پرقدرت یک سدان لوکس ژاپنی 1403/6/27
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22