ثبت نام یکپارچه ورود

نسخه فیس‌لیفت اکسید RX در خیابان‌های چین

نسخه فیس‌لیفت اکسید RX در خیابان‌های چین تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/4/28


نسخه فیس‌لیفت اکسید RX اخیراً بدون استتار در خیابان‌های چین مشاهده شده است. این خودرو ابتدا در بازار داخلی عرضه خواهد شد و سپس به بازارهای صادراتی راه خواهد یافت.

مانند بسیاری از فیس‌لیفت‌ها، تغییرات ظاهری اکسید RX بیشتر در قسمت جلوی آن متمرکز شده است. پنجره مشبک رادیاتور طراحی کاملاً جدیدی دارد و با عناصر کرومی افقی تزئین شده است. اکسید در نسل جدید خودروهای خود از جلوپنجره‌ای با قاب و الماس‌نشان استفاده می‌کند.

تغییرات دیگری نیز در این خودرو رخ داده که چندان واضح نیستند. به عنوان مثال، لب پایین سپر جلو اکنون ورودی هوای بزرگتری دارد و قسمت زیر چراغ‌های جلو با قطعات پلاستیکی پوشانده شده است.

در زوایای جانبی و عقب، تغییرات طراحی اکسید RX چندان محسوس نیست. اسپویلر صندوق عقب کمی تغییر کرده و چراغ‌های ترمز به زیر سقف منتقل شده‌اند.

انتقاد چینی‌ها از اکسید RX فیس‌لیفت

تغییرات ظاهری اکسید RX فیس‌لیفت محدود است، اما همین تغییرات محدود انتقاداتی را در شبکه‌های مجازی چین به دنبال داشته است. بخش قابل توجهی از انتقادات به جلوپنجره جدید خودرو وارد شده است. مدل استاندارد جلوپنجره بدون قاب و همرنگ بدنه داشت که در مدل فیس‌لیفت با جلوپنجره ذوزنقه‌ای شکل جایگزین شده است. کاربران چینی معتقدند این تغییر شخصیت خودرو را از بین برده است. این انتقادات در حالی مطرح می‌شوند که هنوز تصاویری از فضای داخلی خودرو منتشر نشده است.

مشخصات فنی فیس‌لیفت

فیس‌لیفت اکسید RX از موتور دو لیتری توربوشارژر با 261 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. روی درب صندوق این خودرو علائم AWD و 400T نصب شده است که نشان‌دهنده سیستم تمام چرخ محرک و موتور دو لیتری است. جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک از برند آیسین نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد.


مطالب مرتبط
پیش‌فروش محصولات سایپا دیزل با تسهیلات بانکی ویژه + جدول شهریور 1403 1403/6/17
اعلام نتایج قرعه‌کشی محصولات ایران خودرو 1403/6/17
فروش اقساطی KMC T9 با شرایط ویژه شهریور 1403 1403/6/15
مشخصات تویوتا وایلدلندر 1403/6/13