ثبت نام یکپارچه ورود

برخورد با پوشش پلاک در تهران

برخورد با پوشش پلاک در تهران تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/5/1


سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، اعلام کرد که در سه ماهه اول امسال، ۵۹ هزار موتورسیکلت به دلیل پوشش پلاک در تهران جریمه شده‌اند. جریمه جدید برای این تخلف ۷۰۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به تردد روزانه ۴.۳ میلیون موتورسیکلت در تهران، تأکید کرد که پلاک هر وسیله نقلیه به عنوان شناسنامه آن محسوب می‌شود و باید خوانا و قابل مشاهده باشد. موتورسیکلت‌ها به دلیل قدرت مانور بالا و تخلفات متعدد، اقدام به پوشش پلاک می‌کنند که این تخلفات از دید پلیس پنهان نمی‌ماند.

از ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲، طرحی با نام “طرح ۱۰” برای ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در تهران اجرا شده است. این طرح در هر شرایط و حتی در روزهای تعطیل نیز اجرا می‌شود.

موسوی‌پور افزود که در سال ۱۴۰۲، حدود ۲۱۲ هزار موتورسیکلت به دلیل تخلفات پلاک جریمه شده‌اند که نسبت به سال قبل ۸۵ درصد افزایش داشته است. همچنین در سه ماهه اول امسال، ۵۹ هزار موتورسیکلت به دلیل تخلفات پلاک جریمه و ۵۴ هزار موتورسیکلت نیز در همان محل رفع اثر پوشش پلاک شده‌اند.

وی اعلام کرد که نرخ جریمه‌های وسایل نقلیه افزایش یافته و جریمه ناخوانا بودن پلاک از ۶۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. همچنین جریمه جدید برای پوشش پلاک ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

موسوی‌پور تأکید کرد که تغییر در ارقام پلاک نیز جرم محسوب شده و علاوه بر جریمه، پرونده قضایی برای فرد تشکیل و به دادسرا معرفی می‌شود.

وی درباره نقاط پرتصادف تهران نیز گفت که بیشترین تصادفات فوتی در بزرگراه آزادگان، اتوبان ساوه، پل آیت‌الله سعیدی و بزرگراه امام علی(ع) رخ می‌دهد که علت بیشتر این حوادث توقف خودروها برای پیاده و سوار کردن مسافر است.


مطالب مرتبط
لیست قیمت جدید محصولات بهمن موتور: بررسی تغییرات قیمت در مهر 1403 1403/7/24
آغاز تولید انبوه ری‌را و معرفی تارا هیبرید؛ تحولات جدید در صنعت خودرو ایران 1403/7/24
سیستم ترمز ضد قفل یا ABS چگونه کار می‌کند؟ همه چیز درباره ترمز ضد قفل و دلایل روشن شدن چراغ آن 1403/7/23
طرح جدید ایران خودرو: تبدیل حواله پژو پارس به سه محصول جذاب 1403/7/22