ثبت نام یکپارچه ورود

بازگشایی مجدد ثبت سفارش خودروهای وارداتی

بازگشایی مجدد ثبت سفارش خودروهای وارداتی تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/5/7


مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، اعلام کرد که امکان ثبت سفارش خودروهای وارداتی دوباره فراهم شده است. این خبر پس از یک دوره توقف موقت در ثبت سفارش که از 20 خرداد 1403 آغاز شده بود، منتشر شد.

پیش از این، با پیگیری‌های انجام شده، مشخص شد که ثبت سفارش جدید برای خودروهای وارداتی متوقف شده است. بررسی‌های بیشتر نشان داد که این تصمیم بنا بر دستور مشاور عالی وزیر صمت اتخاذ شده و شامل توقف ثبت سفارش بسیاری از کالاهای وارداتی، از جمله خودرو و قطعات یدکی، می‌شد.

در ادامه این روند، پس از مدتی کوتاه، امکان ثبت سفارش قطعات یدکی خودرو فراهم شد، اما همچنان خبری از امکان ثبت سفارش خودروهای وارداتی نبود. حال، پس از گذشت چند روز، رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرده است که درخواست ثبت سفارش 600 میلیون یورو خودروی وارداتی ابلاغ شده و تا ساعاتی دیگر، شرکت‌های واردکننده خودروهای صفر کیلومتر قادر خواهند بود نسبت به ثبت سفارش و واردات خودروهای خارجی اقدام کنند.

ضیغمی همچنین اظهار داشت که در حال حاضر بیش از دو میلیارد یورو ثبت سفارش فعال برای خودروهای وارداتی وجود دارد. این بدان معناست که پس از هفته‌ها وقفه، سامانه ثبت سفارش برای خودروهای خارجی صفر کیلومتر مجدداً فعال خواهد شد و شرکت‌های واردکننده می‌توانند نسبت به واردات خودروهای جدید اقدام کنند.

بر اساس اعداد و ارقام اعلام شده توسط رئیس سازمان توسعه تجارت، از فردا امکان ثبت سفارش بیش از 30 هزار خودروی وارداتی فراهم خواهد شد.


مطالب مرتبط
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22
شرایط ثبت نام نقد و اقساط کی ام سی EJ7 توسط کرمان موتور 1403/6/20
آئودی A3 و Q3 مدل 2024؛ هدیه‌ای ویژه از نادین خودرو به جانبازان 1403/6/19