ثبت نام یکپارچه ورود

شورای رقابت دستورالعمل خودرو را اصلاح کرد

شورای رقابت دستورالعمل خودرو را اصلاح کرد تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1402/10/11


جلسه 632 شورای رقابت سه شنبه 12 دی برگزار شد.

دستورالعمل قیمت گذاری خودرو در این جلسه بررسی گردید.

اخیرا زمزمه هایی از سمت وزارت صمت مبنی بر خروج شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو شنیده شده بود.

 

🔹شورای رقابت با اکثریت آراء حاضرین، دستورالعمل مصوبه ۵۴۳ تنظیم بازار خودرو را برخلاف گمانه زنی ها و بر اساس نقش دهی پررنگ تر به وزارت صمت به عنوان سیاستگذار و تنظیم گر فنی این صنعت اصلاح کرد.

🔹 سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت با اشاره به این اصلاحات گفت: در جلسه ۶۳۲، اعضای شورای رقابت چهار اصلاح در خصوص فرایند محاسبه و ابلاغ قیمت ها، مشمولین قانون حمایت از خانواده و جمعیت و خودروهای فرسوده، سامانه یکپارچه و اختیار پیشنهاد برای تنظیم بازار بر اساس کف عرضه را در دستورالعمل ۵۴۳ اصلاح کرد.

 🔹 بر اساس این اصلاحات از این پس نظارت شورا در خصوص محاسبه و ابلاغ محاسبه، پسینی بوده و وزارت صمت مکلف است قیمت های محاسبه شده توسط سازمان حمایت را راسا ابلاغ نماید و چنانچه در نحوه اجرا شاهد ایراد باشیم، شورا ورود خواهد کرد.

 🔹بندی به دستورالعمل قیمت‌های خودرو اضافه شده که در آن وزارت صمت می‌تواند پیشنهادی جهت خروج برخی خودروها از شمول ضابطه قیمتی ماده ۳ و شرایط طرف تقاضای موضوع ماده ۴ دستورالعمل، با تعیین کف مقدار عرضه به شورا ارائه دهد و شورا پس از بررسی در این مورد اعلام رأی می‌کند که هدف این بند کاهش دامنه قیمت گذاری است.

 

بر اساس پیش بینی ها،  همین هفته  قیمت سه خودروی تیگو 7 پرو پرمیوم(TIGGO 7 PRO PREMIUM) ، تیگو 7 پرو مکس(TIGGO 7 PRO MAX)، آریزو 6 جی تی(ARRIZO 6 GT)  برند فونیکس اعلام می گردد.

 

جهت ثبت نام و کسب  اطلاعات بیشتر و اطلاع از آخرین قیمت های بروز شده در همین سایت به صورت تحویل فوری به صورت محدود و با کمترین پیش پرداخت و اقساط 60 ماهه کلیک کنید، بهترین راه این است که همین حالا با شعبه تخصصی فروش خودروهای فونیکس مدیران خودرو کد ۳۶۶ ( آسیا خودرو) یا سایر شعب آن تماس بگیرید.

کارشناسان آسیا خودرو در شعبه پاسداران، روزانه از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر با شماره تلفن 02179176000 آماده پاسخگویی می باشند و منتظر پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.


مطالب مرتبط
سایپا سیتروئن C3-XR را به بازار ایران آورد 1403/6/28
تیانا 2024، بازگشت پرقدرت یک سدان لوکس ژاپنی 1403/6/27
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22