ثبت نام یکپارچه ورود

ابطال مصوبه شورای رقابت برای خودروهای مونتاژی

ابطال مصوبه شورای رقابت برای خودروهای مونتاژی تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1402/10/27


با رای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، مصوبه با موضوع بند ۲ مصوبه ۵۹۴ مورخ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ شورای رقابت که بر اساس آن مقرر شده بود ملاک عمل قیمت خودرو توسط عرضه‌کنندگان خودرو از تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ درخصوص تمام خودروهای سواری مونتاژی که اولین بار در مصوبه ۵۶۶ شورای رقابت مورخ ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام قیمت شد بر مبنای مصوبه مزبور خواهد بود ابطال شد.

 

بر همین اساس  «مبنای تنظیم قیمت خودرو، بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها است که توسط سازمان حمایت محاسبه می‌شود و به وزارت صمت اعلام می‌گردد.

وزارت صمت قیمت‌ها را با رعایت مفاد این دستورالعمل به خودروسازان ابلاغ می‌نماید و این قیمت‌ها برای عرضه‌کننده خودرو لازم الاجراست.

 

با ابلاغ این مصوبه قیمت خودروهای مونتاژی نیز از این به بعد توسط سازمان حمایت و با نظارت شورای رقابت تعیین خواهد شد.

 

با این خبر و با توجه به افزایش دلار و افزایش انتظارات تورمی در سال 1403 بایستی منتظر آزاد سازی قیمت خودروها و افزایش قیمت خودروهای مونتاژی در بازار باشیم.

با توجه به اینکه در سال 1402 خودروی وارداتی آنچنانی به بازار وارد نشد و  با همان تعداد اندک ورود این خودروها هم، خودروهای با آپشن و مشخصات فنی مناسب به کشور وارد نشد و  نتوانست جوابگوی تقاضای موجود در بازار باشد به احتمال زیاد هجوم خریداران به سمت خودروهای مونتاژی بازار به شدت خواهد گرفت و همین مورد با توجه ظرفیت تولید خودروهای مونتاژی دلیل افزایش قیمت خودروها در بازار می گردد.

 

جهت اطلاع و مشخصات  سایر نمایندگی های مدیران خودرو در همین سایت در قسمت نمایندگی ها کلیک کنید.

جهت اطلاع از آخرین و جدیدترین قیمت ها و بخشنامه های شرکت مدیران خودرو و اطلاع از شرایط ثبت نام  نقد و اقساط شرکت مدیران خودرو به صورت تحویل فوری و با قیمت قطعی با معتبر ترین نمایندگی مدیران خودرو کد 366 مدیران خودرو  و  با  کارشناسان آسیا خودرو در شعبه پاسداران، روزانه از ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر با شماره تلفن 02179176000 آماده پاسخگویی می باشند و منتظر پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.


مطالب مرتبط
سایپا سیتروئن C3-XR را به بازار ایران آورد 1403/6/28
تیانا 2024، بازگشت پرقدرت یک سدان لوکس ژاپنی 1403/6/27
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22