ثبت نام یکپارچه ورود

تأکید ایران‌خودرو بر افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌ها در آستانه سال ۱۴۰۳

تأکید ایران‌خودرو بر افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌ها در آستانه سال ۱۴۰۳ تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1402/12/28


مدیرعامل ایران‌خودرو، علیمردان عظیمی، در جلسه پایان سال با مدیران ارشد، بر ادامه روند بهبود کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید تأکید کرد. وی اعلام داشت که برای تولید خودروهای باکیفیت، باید قطعات باکیفیت تأمین شوند و این مهم باید در شبکه تامین دنبال گردد.

عظیمی، کیفیت برتر را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۳ معرفی کرد و افزود که شرکت ساپکو و معاونت کیفیت باید با دقت بالا، کیفیت قطعات را پیش از ورود به خط تولید، نظارت و کنترل کنند.

وی همچنین بر استفاده از توان قطعه‌سازان داخلی به عنوان اولویت شبکه تامین تأکید کرد و گفت که تنها در صورت نبود امکان تولید داخلی، قطعات از منابع خارجی تأمین خواهند شد.

عظیمی استراتژی ایران‌خودرو را بر استفاده حداکثری از توان داخلی قرار داد و اعلام کرد که نظارت دقیق بر خریدهای خارجی در سال آینده ادامه خواهد یافت. وی مدیریت منابع ارزی را یکی از رویکردهای کلیدی دانست و تصریح کرد که خرید از منابع خارجی تنها با تأیید کمیته ضرورت خرید خارجی صورت خواهد گرفت.

عظیمی از کاهش بهای تمام شده تولید به عنوان یکی از برنامه‌های مهم ایران‌خودرو یاد کرد که بخشی از آن در سال جاری انجام شده و در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت. وی ارتقای کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش را از دستاوردهای مهم سال ۱۴۰۲ برشمرد و اظهار داشت که با یکپارچه‌سازی حوزه‌های کیفیت، برنامه‌هایی برای حل مسایل دیرینه صنعت خودرو اجرا خواهد شد.

وی همچنین از اعمال استانداردهای ۸۵گانه به عنوان یکی از اقدامات مهم در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود که تمامی خودروها به جز پارس، که قبلاً اعلام شده بود امکان اجرای استانداردها روی آن وجود ندارد، با این استانداردها تولید می‌شوند.

عظیمی با اشاره به فشارهای ناشی از فروش محصولات در سامانه یکپارچه، اعلام کرد که تعهدات معوق کمتر از سال گذشته است و ایران‌خودرو توانسته این تعهدات را به خوبی مدیریت کند. وی از دستیابی به هدف تولید سال جاری خبر داد و گفت که این موفقیت با وجود مشکلات مالی و تامین منابع ارزی، به دست آمده است.

در پایان، مدیرعامل ایران‌خودرو از حمایت‌های نهادهای مرتبط و تلاش‌های قطعه‌سازان و کارکنان تشکر کرد و تأکید کرد که دستیابی به اهداف بدون این حمایت‌ها ممکن نبوده است.


مطالب مرتبط
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22
شرایط ثبت نام نقد و اقساط کی ام سی EJ7 توسط کرمان موتور 1403/6/20
آئودی A3 و Q3 مدل 2024؛ هدیه‌ای ویژه از نادین خودرو به جانبازان 1403/6/19