ثبت نام یکپارچه ورود

جزئیات مالیات نقل‌ و انتقال برای چندین مدل خودرو

جزئیات مالیات نقل‌ و انتقال برای چندین مدل خودرو تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/1/20


سازمان امور مالیاتی مالیات نقل‌وانتقال برای خودروهای مختلف در سال ۱۴۰۳ را اعلام کرده است. این مالیات بر اساس نوع، کاربری و سال تولید خودرو متغیر است. برای خودروهای پیکان، مالیات تعیین شده ۱۰۴ هزار تومان است، در حالی که برای پژو آردی، این مبلغ به ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد.

اگر بخواهید یک پژو ۲۰۷ مدل ۱۴۰۳ را نقل‌وانتقال دهید، مالیات معادل دومیلیون و ۸۲۰ هزار تومان خواهد بود. برای هر سال تولید پایین‌تر، از این مبلغ ۲۸۲ هزار و ۲۰۰ تومان کاسته می‌شود. نقل‌وانتقال پژو ۲۰۰۸ اتومات در آخرین مدل تولید داخل با مالیاتی معادل هفت‌میلیون تومان همراه است.

در مورد دنا پلاس توربوشارژ مدل ۱۴۰۳، مالیاتی حدود شش‌میلیون تومان در نظر گرفته شده است. برای تیگو ۸ مدل ۱۴۰۳، مالیات نقل‌وانتقال ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. دیگنیتی پرستیژ مدل ۱۴۰۳ نیز با مالیات نقل‌وانتقال ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مواجه است.

در زمینه خودروهای وارداتی، مالیات نقل‌وانتقال برای بنز مدل استیشن C۳۰۰ ساخت ۲۰۲۰، حدود ۳۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین برای بی‌ام‌و ۳۲۸ مدل ۲۰۲۰، مالیات نقل‌وانتقال ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.


مطالب مرتبط
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22
شرایط ثبت نام نقد و اقساط کی ام سی EJ7 توسط کرمان موتور 1403/6/20
آئودی A3 و Q3 مدل 2024؛ هدیه‌ای ویژه از نادین خودرو به جانبازان 1403/6/19