ثبت نام یکپارچه ورود

عدم برخورداری از سهمیه سوخت برای وانت‌ بارهای فاقد بیمه

عدم برخورداری از سهمیه سوخت برای وانت‌ بارهای فاقد بیمه تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/2/29


در مرحله سوم از اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث، وانت‌بارهای فاقد بیمه مشمول اعمال عدم تخصیص سهمیه سوخت قرار می‌گیرند. این طرح با هدف ایجاد هشدار عملی به جامعه هدف برای دریافت بیمه نامه شخص ثالث طراحی شده است.

آمار و اطلاعات بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه وانت‌بار کشور، یعنی بیش از ۱۰ درصد از این ناوگان عمومی، فاقد بیمه شخص ثالث هستند. اطلاع‌رسانی به این گروه از ناوگان از ماه‌های گذشته آغاز شده است و بخشی از این خودروها پس از اطلاع‌رسانی اقدام به اخذ بیمه نامه نموده‌اند.

تأثیر اجرای طرح بیش از نیمی از دارندگان ناوگان گازوئیل سوز فاقد بیمه، طی ۱۰ ماه سپری شده از اجرای این طرح، اقدام به دریافت بیمه نامه نموده‌اند و تخصیص سهمیه سوخت آنها به روال عادی بازگشته است. همچنین در حوزه تاکسی نیز بیش از ۲۰ درصد مخاطبین جهت دریافت بیمه نامه اقدام نموده‌اند.

نکته مهم مطابق مفاد قانون بیمه شخص ثالث، حرکت وسیله نقلیه بیمه نامه شخص ثالث ممنوع بوده و ارائه هرگونه خدمات به وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه ممنوع می‌باشد. لذا هموطنان عزیز علاوه بر تهیه بیمه نامه شخص ثالث و تمدید به موقع آن، نسبت به درج صحیح و دقیق اقلام اطلاعاتی در بیمه نامه اطمینان حاصل کنند تا در احصاء و تفکیک ناوگان دارای بیمه نامه و فاقد بیمه‌نامه، مورد شناسایی دقیق واقع شوند.


مطالب مرتبط
سایپا سیتروئن C3-XR را به بازار ایران آورد 1403/6/28
تیانا 2024، بازگشت پرقدرت یک سدان لوکس ژاپنی 1403/6/27
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22