ثبت نام یکپارچه ورود

تأخیر مکرر در راه‌اندازی سامانه ثبت اینترنتی کارت سوخت

تأخیر مکرر در راه‌اندازی سامانه ثبت اینترنتی کارت سوخت تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/3/20


تعویق دوباره در آغاز به کار سامانه ثبت اینترنتی کارت سوخت، علی‌رغم اعلام قبلی برای راه‌اندازی در اول خرداد، اتفاق افتاده است. وزارت نفت، که پیشتر تمامی زیرساخت‌ها و داده‌های لازم را از نیروی انتظامی دریافت کرده بود، اکنون مسئولیت اجرایی کردن این فرآیند را بر عهده دارد.

مهدی سید هاشمی، مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا، در تاریخ ۲۷ فروردین به خبرگزاری تسنیم گفته بود که پس از هماهنگی‌های انجام شده با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، انتظار می‌رفت سامانه تا نیمه اردیبهشت آماده شود. با این حال، یک ماه بعد، اعلام شد که راه‌اندازی سامانه به خرداد ماه موکول شده است.

با گذشت ۲۰ روز از خرداد ماه، هنوز ثبت اینترنتی کارت سوخت میسر نشده است. خبرنگار تسنیم پیگیری‌هایی را از مدیران فراجا انجام داده و مشخص شده که هیچ مانعی برای راه‌اندازی سامانه وجود ندارد، چرا که تمامی اطلاعات و زیرساخت‌های لازم توسط پلیس به وزارت نفت ارائه شده است.

حتی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، سامانه با حضور مقامات نفتی و سید مهدی هاشمی افتتاح شد. با این وجود، دلیل عدم اجرایی شدن ثبت درخواست‌های اینترنتی کارت سوخت توسط وزارت نفت، که تمامی امکانات لازم را در اختیار دارد، همچنان مبهم است و پاسخگویی مسئولان وزارت نفت در این باره ضروری به نظر می‌رسد.


مطالب مرتبط
سایپا سیتروئن C3-XR را به بازار ایران آورد 1403/6/28
تیانا 2024، بازگشت پرقدرت یک سدان لوکس ژاپنی 1403/6/27
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22