ثبت نام یکپارچه ورود

تأخیر در تحویل چانگان CS55 پلاس و نگرانی‌های مشتریان

تأخیر در تحویل چانگان CS55 پلاس و نگرانی‌های مشتریان تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/3/21


چانگان CS55 پلاس، که به عنوان یکی از خودروهای وارداتی گران‌قیمت توسط نمایندگی سایپا وارد ایران می‌شود، با تأخیر در تحویل مواجه شده است. در بهمن‌ماه سال گذشته، تعدادی از این خودروها به صورت نمادین به مشتریان تحویل داده شدند و سایپا نیز طرح فروشی با تحویل سه‌ماهه را اجرا کرد که با استقبال گسترده‌ای مواجه شد. با این حال، به نظر می‌رسد که در فرآیند تحویل خودروها مشکلاتی پیش آمده است.

مشتریان چانگان CS55 پلاس با ارسال پیام‌هایی به تأخیر در تحویل اشاره کرده و نسبت به سایپا ابراز نارضایتی نموده‌اند. بر اساس وعده‌های شرکت واردکننده، خودروها باید پیش از خردادماه تحویل داده می‌شدند، اما با گذشت نیمی از ماه سوم، هنوز تحویل خودروها با کندی صورت می‌گیرد.

خودروبانک به دنبال پاسخی برای مشتریان نگران بوده و تحقیقات نشان می‌دهد که تأخیر در تحویل واقعیت دارد. خبر خوب این است که تعدادی از خودروها در گمرک موجود بوده و وارد کشور شده‌اند، اما روند ترخیص آن‌ها به کندی پیش می‌رود.

این تأخیر در تحویل خودروها موجب نگرانی مشتریان شده، زیرا قیمت اولیه چانگان CS55 پلاس در بهمن‌ماه سال گذشته، ۱ میلیارد و ۱۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده و با هر تأخیری، قیمت خودرو افزایش می‌یابد.

مشخصات فنی چانگان CS55 پلاس: چانگان CS55 پلاس، که توسط سایپا وارد می‌شود، یک کراس‌اوور شهری با اندازه متوسط است که از یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بلوکور بهره می‌برد. این پیشرانه، که حاصل همکاری چانگان و فورد است، دارای حداکثر قدرت ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر است. سایپا برای سازگاری با شرایط آب و هوایی ایران، با اعمال تغییرات نرم‌افزاری، راندمان موتور را کمی کاهش داده است. نیروی موتور از طریق یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه هفت سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و خودرو را به حرکت درمی‌آورد.

از ویژگی‌های دیگر این خودرو می‌توان به استفاده از تکنولوژی توربوشارژ، مصرف سوخت ترکیبی ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر، باک سوخت با ظرفیت ۵۵ لیتر، شتاب صفر تا صد در ۸.۲ ثانیه، حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت، تعلیق جلوی مک‌فرسون و تعلیق عقب مولتی‌لینک اشاره کرد.


مطالب مرتبط
سایپا سیتروئن C3-XR را به بازار ایران آورد 1403/6/28
تیانا 2024، بازگشت پرقدرت یک سدان لوکس ژاپنی 1403/6/27
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22