ثبت نام یکپارچه ورود

زامیاد، نمایشگاه خودرو شیراز و معرفی محصولات جدید

زامیاد، نمایشگاه خودرو شیراز و معرفی محصولات جدید تیم تحریریه فونیکس کد 366 مدیران خودرو 1403/3/24


در ابتدای نمایشگاه بین‌المللی خودروی بیست و یکمین شیراز، شرکت زامیاد دو محصول جدید خود را در حوزه حمل و نقل مسافری به نمایش درآورد. این رونمایی با حضور مدیرعامل زامیاد، مدیران برتر شرکت‌های خودروسازی کشور، معاون اقتصادی استانداری فارس و سایر مقامات استانی در سالن ملاصدرا نمایشگاه برگزار شد.

در این مراسم خاص که با جلوه‌های خاص همراه بود، دو مدل اتوبوس جدید زامیاد با نام‌های U9 (با ظرفیت 38 نفر) و VIP (با گنجایش 18 نفر) رونمایی شدند و به بازار حمل و نقل تجاری ایران معرفی شدند.

مجید آقائی، مدیرعامل زامیاد، در این مراسم اعلام کرد که شرکت زامیاد با داشتن خطوط تولید مجهز برای خودروهای تجاری، قصد دارد با بازگشت به عرصه تولید اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری، کمبود این دسته از محصولات را در کشور جبران کند.

آقایی در ادامه به ویژگی‌های اتوبوس‌های جدید زامیاد اشاره کرد و گفت که این محصولات با استفاده از پلتفرم‌های جهانی و تطبیق با شرایط اقلیمی ایران طراحی شده‌اند تا به نیازهای مردم در سفرهای بین شهری پاسخ دهند.

آقایی افزود که هر دو مدل این اتوبوس‌ها با موتور پیشرفته کامینز با قدرت 300 اسب بخار و گیربکس اتوماتیک فویت مجهز هستند. علاوه بر این، از ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سیستم‌های مدار باز و ترمز وابکو، سیستم کنترل پایداری و ترمز اضطراری پیشرفته نیز استفاده می‌کنند. با این حال، در تعداد صندلی‌ها و برخی گزینه‌های رفاهی بین دو مدل تفاوت وجود دارد.

مدیرعامل زامیاد در ادامه گفت که اتوبوس VIP این شرکت، دارای امکانات رفاهی مناسبی برای رانندگان و مسافران است؛ از جمله صندلی‌های تخت خواب شو، نمایشگر 11 اینچی، میز پذیرایی تاشو، درگاه USB، سیستم هشدار خروج از خط، دوربین 360 درجه، تاخوگراف، GPS، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، دریچه خروج اضطراری، سنسور نور، کروز کنترل و یخچال.

گفتنی است، عرضه این اتوبوس‌های جدید زامیاد از اواخر سال جاری در بازار آغاز خواهد شد. این اقدام شرکت در راستای رفع کمبود اتوبوس‌های شهری و بین‌شهری در کشور صورت گرفته است.


مطالب مرتبط
BMW X2 2024: شاسی‌بلند اسپرت و لوکس برای جانبازان 1403/6/25
شرایط فروش نقدی و اقساطی خودروی جک J4 توسط کرمان موتور 1403/6/22
شرایط ثبت نام نقد و اقساط کی ام سی EJ7 توسط کرمان موتور 1403/6/20
آئودی A3 و Q3 مدل 2024؛ هدیه‌ای ویژه از نادین خودرو به جانبازان 1403/6/19